Ga naar inhoud

Spoed! Dwangvoeren


Jaa

Aanbevolen berichten

Even kort; Mijn konijn heeft gister haar 2 voortanden boven verloren. Meteen naar DA geweest, uiteraard eet ze slecht en moet ik over gaan tot dwangvoeren. Dit gaat niet best :((

Vanmorgen wat wortel geraspt, dat gaat prima, dat was zo naar binnen. Biks at ze gister wel een heeeeel klein ietsie, hooi eet ze niet en Olvarit krijg ik no way naar binnen. Please tips:please:

Las hier ook ergens iets over hooithee. Als ik het goed begrijp moet ik water koken, dit een tijd laten weken met hooi en als het afgekoeld is in haar drinkflesje doen? Ze drinkt op zich wel wat (minder dan normaal) maar dan krijgt ze misschien wat hooi binnen.

Gr,

een bezorgde ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou niet meer wortel geven.Ivm de gewoonte en zit veel suiker in.Maar zachte groentens.sla is slecht voor een konijn.hard brood zal nu moeilijk gaan.rucolla is fijn en zacht.peterselie kan ie ook goed hebben.En hooi thee kan je ook inhet mondje spuiten voorzichtig.Rol je konijn in een handoek.En zorg dat de vor pootjes er in zitten.Dan leg je hem/haar in je arm als en baby dan kun je met het spuitje dwang voeren.Maar de pijn medicatie werkt goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood gaat inderdaad voor geen meter. Ze probeerde het vanmorgen maar ze hield er gelijk mee op. Of de pijnstiller helpt weet ik niet, ze laat niet merken dat ze pijn heeft (schijnt te zijn omdat het een prooidier is??)

Dat van die dwangvoeding ga ik proberen. Heb straks hulp. Het is wel een onwijs eigenwijs beestje, hoop dat ze meewerkt. En ik ga zo maar wat biks laten weken in water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nu echt gewoon niks, geen wortel, geen snoepje. Zucht, dwangvoeren lukt ook niet. Ze is veel te sterk en we waren met zn tweeen.

Moet ik nu al pijnstiller geven anders?

Heb hooithee gemaakt, staat nu te trekken en af te koelen.

Wat is precies het voordeel van hooithee?

Heb een papje van biks gemaakt, wil ze ook niet. Heb een berg hooi in haar hok gegooid waar ze 3 jaar mee vooruit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend verrot. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt hoor, maar als je nou olvarit wortel op een schoteltje voor haar zet, likt ze het er misschien af?? En andijvie waren mijn nijnen altijg gek op, kun je ook proberen? Ik zou haast zeggen geef inderdaad die pijnstillers. maarja ben geen da. Heb het idee dat die pijnstillers niet echt werken, misschien moet je je da even bellen. Nouja in elk geval veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heb je voor instructie meegkregen van de dierenarts ten aanzine van die pijnstillers??

een konijn MOET blijven eten!! gebeurd dot niet zullen zijn darmen stil gaan liggen!

blijven aanbieden en blijven prikkelen!

heb je peterselie in huis?? peterselie is vaak een stimulans om weer te gaan eten!! probeer haar dat te gaan geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi moet je ook fijnknippen als je konijn geen voortanden meer heeft, hij kan het immers zelf niet meer in stukjes "hakken" met de voortanden.

Wat de pijnstiller betreft moet je even bij je dierenarts informeren, ik weet niet wat jouw konijn al gehad heeft en hoe lang de pijnstiller hoort te werken.

Probeer hem te verleiden met de meest lekkere hapjes en geef niet op. Alles in hapklare brokken aanbieden, masseer het buikje anders voorzichtig een beetje, laat hem de benen even strekken als hij wil (bevordert de eetlust ook).

Het kan goed dat ie niet eet van pijn hoor, dus wat dat betreft zal het geven van een pijnstiller misschien wel helpen, maar wij zijn hier geen dierenartsen en dus altijd even voorzichtig met dat soort adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi moet je ook fijnknippen als je konijn geen voortanden meer heeft, hij kan het immers zelf niet meer in stukjes "hakken" met de voortanden.

Wat de pijnstiller betreft moet je even bij je dierenarts informeren, ik weet niet wat jouw konijn al gehad heeft en hoe lang de pijnstiller hoort te werken.

Probeer hem te verleiden met de meest lekkere hapjes en geef niet op. Alles in hapklare brokken aanbieden, masseer het buikje anders voorzichtig een beetje, laat hem de benen even strekken als hij wil (bevordert de eetlust ook).

Het kan goed dat ie niet eet van pijn hoor, dus wat dat betreft zal het geven van een pijnstiller misschien wel helpen, maar wij zijn hier geen dierenartsen en dus altijd even voorzichtig met dat soort adviezen.

volgens mij zegt iedereen van juist contact op te nemen met de dierenarts om te overleggen over de pijn medicatie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg toch ook "wij", daarmee bedoelde ik de bunnybunchers in het algemeen hihi :)

Ik hoop dat het goed gaat komen met dit nijntje, zou zonde zijn als ze het verlies van haar voortandjes niet zou overleven, terwijl ze het met de goede medicatie en zorg prima nog jaaaren kan doen zonder voortandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg toch ook "wij", daarmee bedoelde ik de bunnybunchers in het algemeen hihi :)

Ik hoop dat het goed gaat komen met dit nijntje, zou zonde zijn als ze het verlies van haar voortandjes niet zou overleven, terwijl ze het met de goede medicatie en zorg prima nog jaaaren kan doen zonder voortandjes.

hahaha ok!!! dan zitten "wij"bunnybunchers op één lijn!! hihih:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .