Ga naar inhoud

Verlopen vaccinatie


Evangeline

Aanbevolen berichten

Beste Bunnybunchers! 

 

Ik ben net even door het vaccinatie boekje geen gegaan van mijn konijn, en ik kom tot de conclusie dat hij tijdens het inenten 5 maanden geleden een verlopen vaccinatie heeft gekregen. 

 

De vaccinatie was al een jaar en een maand over de datum, ik vraag mij af wat dit betekend voor de werking van de vaccinatie. 

 

Nu stelde de dierenarts zelf voor om hem nog een keer in te enten en hij gaf aan dat dit geen kwaad kan, alleen ben ik al een tijdje het vertrouwen kwijt in deze kliniek (de volgende afspraak voor een normale check-up staat oom gepland bij een andere kliniek). 

 

Mijn vraag aan jullie is, kan het echt geen kwaad om hem op nieuw in te enten en wat denken jullie hiervan? 

 

Dankjewel alvast! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf niet zo heel bang zijn voor gevolgen/mindere werking van de over datum vaccinatie, maar dat neemt niet weg dat het enorm slordig is dat een praktijk dit nog toedient. Het geeft ook de indruk dat ze heel weinig konijnen vaccineren, meestal is het vaccin op moment van levering namelijk nog 1 à 2 jaar houdbaar. 

 

Met welke entstof is je konijn ingeënt? Zo te horen is de kans groot dat je konijn niet volledig gevaccineerd is. Bij een andere dierenarts opnieuw vaccineren en dan volledig lijkt me een goede oplossing. Vrijwel alle vaccins die de afgelopen paar jaar op de markt zijn geweest kunnen na vier tot zes weken nog eens gegeven worden als booster, dus herhaling na vijf maanden moet geen probleem zijn.

 

Ik zou eerlijk gezegd aansturen op je geld terugkrijgen bij die eerste, zeker als je al langere tijd twijfels hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .