Ga naar inhoud

Help : Gebroken poot !!


Natasja

Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hebt echt de juiste keuze gemaakt...!

Ik heb mijn konijn moeten laten inslapen, bijna 2 jaar geleden, maar achteraf blijkt dat hij misschien tĆ³ch geholpen had kunnen worden... was ik maar naar een andere DA gegaan.... :(

Ik vergeef het mezelf in ieder geval nooit; dus heel goed van je....!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat triest van je konijntje Custo, kan me voorstellen dat je het moeilijk vond en vindt! Had hij zn pootje gebroken en is dat niet goed genezen toen? Je weet natuurlijk nooit zeker of hij geholpen kan worden, dus je moet jezelf niet steeds schuldig voelen hoor! Zelfs al was hij geholpen dan heb je nog geen zekerheid, want die pootjes van konijnen zijn zo belangrijk! Bij Sahara kan het ook nog steeds mis gaan helaas...

Thnx voor alle bemoedigingen! Dat doet me echt goed! Ik ga straks naar de DA voor controle. Echt veel keutels zie ik nog steeds niet maar er gebeurd in ieder geval iets!

Gisteravond wilde ik Sahara haar medicijnen geven en dat lukt alleen goed als ik hem in een handdoek wikkel, toen ik hem terug in zijn hok wilde zetten werd hij een beetje wild en heeft toen wel wat kracht gezet met zijn pootje... ik schrok me rot! Nu hoop ik dat zn pootje dat gebroken was nog goed is, want de DA vertelde dat het nu gemaakt is met een pin en ijzerdraadjes. Maar die ijzerdraadjes zitten niet al te strak omdat als je dat wel doet je hetzelfde effect krijgt als je ene ijzerdraadje door een appel haalt! Ik hoop echt dat het nog goed zit, het ziet er verder nog wel hetzelfde uit ... vanavond weet ik hopelijk weer meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de DA vindt dat hij het goed doet! Dus waarschijnlijk komt alles goed! Hij zal natuurlijk nooit meer zo goed op dat ene pootje kunnen lopen maar er is goed mee te leven, aldus de DA. Volgende week nog een keer terug en dan gaan de hechtingen eruit!! :)

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik zal komende tijd nog wel even laten weten hoe het gaat! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat triest van je konijntje Custo, kan me voorstellen dat je het moeilijk vond en vindt! Had hij zn pootje gebroken en is dat niet goed genezen toen? Je weet natuurlijk nooit zeker of hij geholpen kan worden, dus je moet jezelf niet steeds schuldig voelen hoor! Zelfs al was hij geholpen dan heb je nog geen zekerheid, want die pootjes van konijnen zijn zo belangrijk! Bij Sahara kan het ook nog steeds mis gaan helaas...

Ik werd 's ochtends wakker en hij lag te stuiptrekken in zijn kooi.

Zijn hele achterhand kon hij niet meer normaal gebruiken. Hij wilde naar me toe lopen, maar viel steeds om.

De DA zei dat als hij hem oplapte ik elke week terug zou moeten en Sam geen leven meer had. Dus heb ik hem in laten slapen (aangezien mijn DA + stiefvader dat aandrongen). Ik was zo in paniek en wilde niet dat hij zou lijden, dat ik akkoord ging. Achteraf gezien had ik onderzoek moeten laten doen. Misschien had hij geopereerd kunnen worden.... Naar die DA ga ik nooit meer. En toevallig heb ik met mijn moeder + stiefvader ook bijna geen contact meer ;)

Maar ben blij dat het zo goed gaat met jouw konijntje! En nog veel beterschap gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bernadette!

Dank je voor je belangstelling! Het gaat redelijk goed met Sahara, hij is druk bezig met het verbouwen van zijn hok :s

Donderdag moet ik nog even naar de DA voor controle en gaan de hechtingen eruit, dus das nog even spannend! Hij staat nog steeds neit op zijn pootje, maar ja das misschien ook normaal, dat zouden wij mensen ook niet doen als we een been gebroken hadden ... Ik laat weten hoe het gegaan is dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt super! Al ging ik net medicijnen geven en nu zag ik op zijn goede achterpootje een wond op zijn hiel zitten. Ik denk door het ontzien van zijn gebroken pootje. Is echt zo'n rood wondje van ongeveer een 0,5cm2 waar de huid van is afgeschuurd ... Volgens de DA is het normaal dat hij daardoor een beetje scheef loopt. Maar ik vind die wond echt geen goed teken, weet iemand wat ik hiermee kan doen?

Ook vind ik het geven van de duplocilline injecties een ramp, het lukt gewoon niet om dat spul er goed in te krijgen :( Het moet echt een martelgang voor mn nijn zijn. Het lukt me maar niet om de naald ver genoeg in zn huid te krijgen en ik vind het zo zielig om maar te blijven proberen... Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk. Hij moet de injectie eens in de twee/drie dagen krijgen namelijk.

Tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .