Ga naar inhoud

castratie ram foto´s


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

als de dierenarts aangeeft dat het een medicijn voor 48 urige werking is zal ik daar ook vanuit gaan!

tenzij ik zelf pijn constateer door gedragingen van mijn konijn!

ik ga zeker niet zomaar er vanuit dat als een dierenarts aangeeft dat iets 48 uur werktdat het er maar twaalf zijn en mijn konijn dan pijnstillers bijgeven!

met als risico dat je met een overgedoseerd konijn zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep kelly daar heb je een heel juist punt.Maar jo boris die van jouw is toch reeds geholpen.En zolang een konijn eet heeft ie geen pijn .Ik zelf heb hier hele goede ervaringen mee met de spuit van 48 uur.Ik laat jaarlijks bijna 10 rammen helpen .cindy

Ja Binky van mij is al geholpen en hij heeft 2x Metacam gehad (2e keer was eigenlijk niet nodig maar heb ik voor de zekerheid gedaan) en wél om de 12 uur. Ik vertrouw konijnen.nl volledig en ga er vanuit dat hun het goed hebben. Mocht het in de toekomst veranderen wat de werking van pijnstiller betreft dan zal ik dat zeker aanhouden maar zolang er medisch 12 uur bekend is zal ik me daaraan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja orale pijnstiller heeft idd een heel andere werking als geinjecteerde medicatie! die is sowieso veel lang werkender!

en naar mijn mening is 48 urige pijnmedicatie idd al lang niet achterhaald meer hoor!!!

en dat konijnen.nl altijd alles bj t juiste eind heeft deel ik ook niet met je!! de konijnkundige dierenarts lijst van konijnen.nl is toch heel lange tijd niet up to dat geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit is dat SKB en konijnen.nl vrijwilligers zijn en dus ook nog een baan hebben. Ik vind het werk wat hun doen erg goed en ben zelfs donateur van SKB. Ik heb het volste vertrouwen in hun.

Ik heb via die lijst wel een hele goede KKDA gevonden. Op de lijst van kkda's staat ook duidelijk: Deze lijst zegt niet alles; hoe konijnkundig de dierenartsen zijn moet toch altijd in de praktijk blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit is dat SKB en konijnen.nl vrijwilligers zijn en dus ook nog een baan hebben. Ik vind het werk wat hun doen erg goed en ben zelfs donateur van SKB. Ik heb het volste vertrouwen in hun.

Ik heb via die lijst wel een hele goede KKDA gevonden. Op de lijst van kkda's staat ook duidelijk: Deze lijst zegt niet alles; hoe konijnkundig de dierenartsen zijn moet toch altijd in de praktijk blijken.

Aangezien mijn mening is een konijn kundige dieren arts zal toch zeker konijn kundig moeten zijn.Dus deze lijst is eigelijk waardeloos.Hoe weet je welke da echt konijn kundig is?Aangezien er meerder mensen zijn geweest die slachtoffer van deze lijst zijn geworden.Hebben we hier wel op het forum een eigen ervaring konijn kundige lijst opgesteld.Je wilt toch zelf niet voor proef konijn gaan spelen.Als het leven van je konijn er af hangt?

Laten we weer on toppic gaan en dit verhaal achter ons laten.

Het gaat hier om een castratie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit is dat SKB en konijnen.nl vrijwilligers zijn en dus ook nog een baan hebben. Ik vind het werk wat hun doen erg goed en ben zelfs donateur van SKB. Ik heb het volste vertrouwen in hun.

Prima, maar wil nog niet zeggen dat ze alles weten. Dus als zij zeggen het is het beste om met je konijn van de brug te springen en samen 5 min onderwater te blijven, volg je dat advies dan ook blind op?

Ik heb via die lijst wel een hele goede KKDA gevonden. Op de lijst van kkda's staat ook duidelijk: Deze lijst zegt niet alles; hoe konijnkundig de dierenartsen zijn moet toch altijd in de praktijk blijken.

Met andere woorden: Ga erheen en al je geluk hebt is het een konijnkundige? Fijn als je konijn erg ziek is en spoed hulp nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jullie was, voor de mensen die hun konijn nog laten opereren, vragen om een pijnstiller die ze bij de dierenarts toedienen.

Mijn vrouwtjes konijn is een tijd terug gecastreerd, wij kregen een pijnstiller mee, maar doordat ze al niet echt tam was, en dan ook nog bang was en pijn had, konden we haar de pijnstiller niet toedienen, ze had duidelijk pijn.

Natuurlijk is castratie bij een vrouw wel een stuk ingrijpender dan bij een man, ons mannetjes konijn leek na zijn operatie weinig last te hebben en was heel snel weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .