Ga naar inhoud

castratie ram foto´s


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Het slachtoffer is poffertje een nhd van 6 maanden oud.Reden hij sproeid heel blij en vriendelijk in het rond.In huis is dat zeker geen pretje.Dus nu was het tijd.En kan er straks een vriendin bij.:bounce:

Foto-LGWJYWHI.jpg

Hier onder ligt ie op een speciaal bed.Als konijnen op hun rug liggen worden ze vaak rustig en relex.Ze raken in een soort trance.

Foto-LR77L7NJ.jpg

Hier na als ie helemaal rustig is krijgt ie het gas kapje op.Dan is ie snel lekker in slaap.Die word bevestigt met een elastieke band.Denk maar aan een duik bril.

De asistente houd de pootjes vast met haar handen.

Foto-BVLLDZOY.jpg

Foto-FG6CV7KX.jpg

Nu is ie helemaal in diepe slaap drome land zullen we zeggen.

Hier onder worden de ballen vrij gemaakt.Het waren flinke voor z´n klein konijn.

Foto-PCVAS6SQ.jpg

Dan krijgt ie als nog een verdoving in zijn ballen plaatselijk.

Foto-VRAOCV6M.jpg

Foto-XEPO3H6F.jpg

Daarna word er voor zichtig een snede gemaakt om de bal er uit te halen.

Foto-VU4FTMTC.jpg

De ballen van een konijn de inhoud is hel zacht.Dus hij word er voorzichtig uit gehaald.

Foto-TVMDPBBY.jpg

Aan de bal zitten 2 verbindingen .Een is de zaadleider en een komt uit bij de darmen.De beide vebindingen worden afgebonden met de scharen.En uiteindelijk afgebonden en door geknipt.2 afgebonden stukjes schieten dus terug het lichaam in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto-SZ8GAD7A.jpg

hier boven zie je de verwijderde ballen liggen.

Hier onder worden omdat de legen zakjes best groot zijn. 2 hechtingen geplaatst.Dat is per da verschillend ze laten ze vaak ook open.

Foto-4BCO3O8R.jpg

Hier onder het resultaat.

Foto-AJRXVIN7.jpg

Daarna verkreeg hij nog een ab injectie.En kon ie gelijk weer wakker worden

De pijnstilling verdovig verkregen werk in dit geval 48 uur.Dat is verschillend per da soms moet je zelf pijn medicatie geven.

En er zeker om vragen hoe en wat.

Foto-FNB7UIJV.jpg

5 minuten later was poffetje al weer wakker.Operatie heeft 20 minuten geduurd.Hijkon gelijk naar huis.En at al binnen de korste keren weer.

Met dank aan mijn da jeanette veenema en assistente. cindy

dit verhaal word vervolgd met eventueele complicaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al! gelukkig maar ook haha.

Mijn oude labrador is 1,5 jaar geleden gecastreerd en door ouderdom heeft hij geen strakke lichaam meer en de balzak ook niet, dus elk keer als hij liep had hij dan een wapperende balzak. ziet er zo maf uit!!

thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met Nijntje z'n "ingreep" erbij geweest, heel vreemd om je eigen dier daar te zien liggen, maar een mooie ervaring. Knabbel gaat binnenkort ook onder het mes, en daar wil ik ook weer bij zijn. Geeft toch een veiliger gevoel, vind ik.

Mooie en duidelijke foto's, Cindy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel dierenartsen spuiten tegenwoordig langwerkende pijnmedicatie!

ook mijn konijnen hebben een langwerkende 48 urige pijnstiller gekregen! en ik heb dan ook niks van pijn kunnen waarnemen!!

mijn mening is da ook als er door het hele land verspreid zoveel dierenartsen dit doen en zeggen dat de werking rond de 48 uur is..... dit wel waar moet zijn...

en precies konijnenvrouwtje.. ben het helemaal met je eens!! wij zijn geen dierenartsen!

men zal niet iets verzinnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal met je eens Joboris, als je metacam of tolfedine spuit is het 24 uur, 48 uur vind ik ook wat veel maar ik ben geen da, dus dat weet ik niet.

Dit heb ik gekopieerd van konijnen.nl:

PIJNBESTRIJDING!

Een reden voor niet-eten kan heel goed pijn zijn. Een konijn dat pijn heeft wil niet meer leven, pijnbestrijding is daarom uiterst belangrijk. Gelukkig komen steeds meer dierenartsen tot deze overtuiging. Informeer dus bij de dierenarts of er een pijnstiller gegeven is, en vraag extra pijnstillers mee naar huis voor de 2e en 3e dag. Tolfedine, Ketoprofen of Metacam zijn goede pijnstillers voor een konijn. Een konijn zonder pijn zal eerder weer gaan eten, en snel helemaal opknappen.

NB Een konijn heeft een sneller metabolisme dan andere dieren. Om deze reden is een pijnstiller bij konijnen sneller uitgewerkt. Reken er daarom op dat een pijnstiller die door de dierenarts gegarandeerd wordt voor 24 uur, slechts 12 uur de pijn zal stillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus tegenwoordig wel gewoon bij da´s verkrijgbaar een spuit voor 48 uur.Dat niet alle artsen dat gebruiken kan heel goed zijn.Met als voordeel dat je zelf niks meer hoeft te geven van pijnstilling aan je konijn.En je konijn snel weer gaat eten.Meschien moet konijnen belangen zich er iets meer in updaten immers alle behandelingen voor dieren gaan steeds vooruit gelukkig.

Met als resultaat dat je zelf geen pijnstilling hoeft te geven.Via de mond zal de pijnstilling minder lang werken.Maar per injectie werkt het langer.Maar altijd wel aan je da vragen of het daadwerkelijk verkregen is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .