Ga naar inhoud

Konijnen houden niet van aaien


Lily&Luna

Aanbevolen berichten

Hii bunniess,

 

Ik ben een nieuwe en trotse bunnymom van twee voedsters (als ik de dierenwinkel mag geloven, ze zijn ook nog niet gesteriliseerd/gecastreerd Ik moet nog naar de dierenarts) die inmiddels 5 maanden oud zijn. Ze zijn super lief en speels. Ik zit er alleen mee dat ze het niet zo leuk vinden om geaaid te worden en ik word stiekem wel jaloers van alle filmpjes op internet van konijntjes die hun baasjes likjes geven en knarsetanden als ze geaaid worden.

 

Waar kan dit aan liggen? Ik heb ze pas een maand. Moet ik wat meer geduld met ze hebben? Als ik ze overigens uit mn hand voer (wat ik elke dag doe) mag ik ze overal aaien en springen ze zelfs op mijn schouders! 

 

Hier een foto van Luna (wit met grijs) en Lily (grijs) die aan het spelen zijn. 

 

Kusjesss 

 

Screenshot_20200402-001330_Snapchat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk stel.

Het ene konijn houdt meer van aaien dan het andere. Heel veel geduld helpt zeker, en uitproberen op welk plekje ze aaien het fijnst vinden. Mijn ram bijvoorbeeld vindt het fijn om zeg maar op zijn voorhoofd geaaid te worden.

 

Mag ik een advies geven? Ga zo snel mogelijk met ze naar de dierenarts voor een geslachtscontrole. Moet je toevallig ook nog voor hun vaccinaties? Dan kun je dat mooi combineren.

De gemiddelde dierenwinkel heeft namelijk weinig verstand van konijnen, en die waar jij geweest bent is daarop geen uitzondering. Twee voedsters is namelijk geen ideale combinatie. Het kan goed zijn dat ze elkaar niet meer aardig vinden als ze volwassen zijn. Dus zorg voor veel ruimte, zodat ze elkaar ook uit de weg kunnen gaan, en hou ze in de gaten. 

Maar waar ik heen wilde, is dat ze ook niet altijd het geslacht goed hebben. Als ze nog jong zijn is dat soms lastig te zien. Ik ben ook ooit begonnen met 2 voedsters, op aanraden van de dierenwinkel, en toen ze 5 maanden waren was er ineens een nestje. En dat is echt niet leuk. Dus ik zou het toch even laten controleren als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .