Ga naar inhoud

Leeftijd - hoeveelheid eten


Marisa

Aanbevolen berichten

Heb een mailtje gestuurd naar de dierenarts met de vraag of ik nog iets kan doen! Ik wacht op een antwoord.

Normaal moeten ze nog 2 dagen primperan krijgen, maar dat heeft precies geen effect op hun darmen. Van 't weekend hebben we gedwangvoerd, maar toen ik zag dat ze 'iets' aten, niet meer. Heb een briefje klaargelegd voor mijn vriend met de vraag of hij ze om 14u00 nog eens wil dwangvoeren. Zelf kan ik dit niet.

IK BEN TEN EINDE RAAD!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag ga ik eens bellen naar de dierenarts, want inderdaad ik denk dat ik anders nog lang kan wachten op een antwoord!

Ivm primperan: Punky krijgt 1ml (2x per dag) en Jumpy krijgt 0,9ml (2x per dag).

De dierenarts heeft niks gezegd ivm groenvoer... Hoezo? Ik geef hen dit nu zoveel mogelijk (zoals spinazie) en ook fruit en brood. Het is het enige dat ze wel zelfstandig eten en als ik dit niet deed, dan waren ze helemaal verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar de dierenarts gebeld en we moeten echt wel dwangvoeren. Het probleem is dat we beiden een voltijdse baan hebben, daarom wil zij de konijntjes 2 dagen bij zich houden om hen zo goed mogelijk te verzorgen.

De primperan moeten we blijven geven tot ze terug gewoon zelf eten. En het is ook beter hun keutels te analyseren in het lab. Ze vindt het niet erg dat we fruit gegeven hebben, zolang ze toch iets eten.

Nu is het zo dat ik eerst nog moet overleggen met mijn vriend vooraleer we dit allemaal doen (ivm de financiele kant van de zaak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich zijn ze niet echt oud natuurlijk.[aangezien mijn oudste konijnen 18 en 17 jaar zijn geworden]Wat wel een feit is als ze buiten zitten hebben ze energie nodig om warm te blijven.Helaas lees ik dit nu pas.Maar dwang voeren en ze weer op gewicht krijgen is het belangerijkste .Naast een warmere temperatuur.Hadden ze meschien wormen? naast de infectie.succes bij de da ik zal duimen voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. We zijn tot het besluit gekomen dat we ze zelf gaan dwangvoeren. Mijn vriend is volgende week thuis, dus heeft hij er genoeg de tijd voor. We gaan wel keuteltjes bij de dierenarts brengen om naar het labo te sturen voor onderzoek, zodat we zeker weten wat het is. Er is geen sprake geweest over wormen...??? Misschien kan het laboonderzoek daar ook meer informatie over geven? We kunnen de konijntjes spijtig genoeg niet binnen huisvesten, want we hebben geen binnenhok. Gisterenavond heb ik veel wortelloof en peterselie gegeven en dat was allemaal weg deze morgen. Ook droogvoer was verminderd. Het probleem is natuurlijk dat we niet weten welk konijntje er het meeste eet! En... natuurlijk het hooi hé... dat ze niet aanraken!

Ik hoop ook dat het goed komt, want zieke konijntjes zijn heel erg vermoeiend. We hebben nu ook opgemerkt dat we weer met muizen zitten en deze zijn we weer aan het vangen. Maar het kan toch daardoor niet komen dat ze ziek geworden zijn? Ik hou jullie zeker op de hoogte! Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen voelen ook aan hoe jij je voelt, als jij ze weinig hoop meer geeft kunnen ze het eerder opgeven, altijd positive thinking dus! Merkte dat bij mn fransoos, toen ik in het begin erg bang was dat het fout ging, ging het ook echt slechter met dr. Na 'n correctie in mijn hoofd, ging het met haar gelijk stukken beter! bizar he.

succes met je ziekenboeg! Ik hoop dat ze snel opknappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een bezoekje gebracht bij de dierenarts en zij denkt dat ze het wel gaan redden. Ze hebben teveel gist in hun darmen en hun darmflora is ontregeld. Geen flauw idee hoe dit komt. Heb terug medicatie meegekregen. Nu moeten ze 4 dingen krijgen! Daar zijn we een tijdje zoet mee. Ook zijn er keuteltjes naar het labo om te laten analyseren. Wat een konijntje niet allemaal kan krijgen hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

muizen kunnen wel bepaalde ziektens over brengen.Als hun darm flora niet op peil is en ze eigelijk zoals je zegt een gist vergifteging hebben heeft dat met het bix vermoedelijk te maken.Waarschijnlijk in combinatie met gas wat daar uit ontstaat.Ik weet niet of de da ook heeft gezegt om hun elke dag biogarde jogurd te geven .Om hun darm flora weer op peil te krijgen.succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het aan de bix ligt. Mijn andere koppeltje krijgt net hetzelfde eten en zij zijn niet ziek, dus ja... We zijn volop bezig met muisjes vangen. Eéntje is er al gesneuveld (haha). Ivm het gist moet ik 2 medicijnen geven, maar de namen waren moeilijk te onthouden. Ik weet wel dat het ene groen van kleur is en het andere geel! Als je het mij zou zeggen, dan zou ik weten of het dat is of niet! Om den duur met al die medicijnen... Het voornaamste is dat het waarschijnlijk wel goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .