Ga naar inhoud

Verzorging konijntjes op leeftijd


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb twee opvangkonijntjes. Beide Teddy Widders. Een ram van 7 jaar en een voedster van rond de 9 jaar. Ik heb ze in het voorjaar opgehaald en na een zomer buiten te hebben gespeeld heb ik in september besloten ze naar binnen te halen. De reden daarvoor is dat ik merk dat ze beiden wat ouderdomskwaaltjes gaan vertonen (voedster is minder soepel en ram ziet slechter en heeft snel last van urinebrand). Beiden kennen een verleden van verwaarlozing en hadden een zwaar vervilte vacht na de winter (voedster heb ik zelf laten scheren, ram heb ik later bij de dierenbescherming opgehaald als maatje en hij is daar nog geschoren) en dit wilde ik absoluut voor ze voorkomen deze winter, waar een kortere vacht absoluut bij helpt. Daarnaast zijn het ook echt mensenkonijnen en op deze manier kan ik ze beter in de gaten houden. Alles bij elkaar opgeteld wonen ze deze winter lekker in de woonkamer 🙂

 

Ze zijn nog levendig en vermaken zich prima binnen. Spelen met een fleecekleed is absolute favoriet. Ik ben bekend met de bunnybunch informatie pagina over het houden van konijnen op leeftijd. Ik vroeg me af of jullie verder nog tips hebben om het mijn ouwetjes zo comfortabel mogelijk te maken? Zijn er nog kruiden of vitamines oid die ze helpen om hun oude dag blij door te komen? Andere  dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik merk dat ze beide nog wel eens niezen en de ram wil wel eens niet eten, maar eet dan binnen de 24 uur toch wel weer. Mochten jullie daar iets over kunnen zeggen hoor ik het ook graag..

 

Alle tips zijn welkom! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijntje is ruim 13 geworden en we merkten dat ze ook minder at en mager was, we hebben toen erwtenvlokken gegeven ( verkrijgbaar in de webshop) dat is goed voor vacht,botten spieren, eetlustopwekkend en nog veel meer. 

Ook gaven wij haar seniorvoer, weet niet of je dat al doet.

En ze kreeg ook elke dag een beetje andere brokken van vitakraft for adult, daar zitten ook gedroogde bloemetjes in enzo en dat vond ze heerlijk en begon ook weer wat zwaarder te worden.

Verder gaven we wisselende smaken van hooi en gedroogde banaan, die ik zelf droogde,  en ook appel droogde ik zelf, ze vond het heerlijk

Misschien kun je hier wat mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .