Ga naar inhoud

Castratie


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Bedankt voor al jullie antwoorden.

Het wondje van Babbel is nu bijna weg volgens mij. Ik heb er niks aan gedaan omdat Babbel zo onrustig word als ik daar aan dat wondje kom en steeds weg loopt. De avond dat het gebeurde en ik hem aaide en het wondje bekeek begon hij te knarsetanden dus moet dat zijn geweest dat hij er pijn aan had.

De dag daarna deed hij dit al niet meer en lopen doet hij ook al de beste.

Het wondje zit overigens aan de rechterkant net iets boven de heup.

Ik zit nu te twijfelen of ik Babbel alsnog moet scheren??? om bij het wondje te kunnen en het te ontsmetten. De plek is niet warm en ook niet gezwollen.

Ze hebben in ieder geval ieder nu een eigen kooi en ik heb echt het gevoel dat ze tot rust komen, ze liggen nu ieder steeds uitgestrekt in hun eigen kooi.

Ik wil van het weekend gaan kijken voor een 2e kooi van een meter. Ik had ze voorheen samen in een kooi van een meter zitten en had nog een kooi van 60 cm. Die gebruik ik nu tijdelijk ook. Deze wil ik overigens niet houden als 2e kooi omdat ik vind dat ze moeten kunnen rennen door de kooi enzo als ik er niet ben. Ik vind de kooi van 60 cm te klein en dierenbeulerij. Maar omdat ik met een 40 uurige werkweek zit zit er niks anders op dan te wachten tot het weekend. De kooi van 60 cm is dus echt een noodoplossing voor even. Straks zet ik die kooi op internet te koop als ik weer een 2e kooi van een meter heb.

Aileen, bedankt dat je zo uitgebreid de tijd genomen hebt voor mijn vragen.

Vind ik echt super en werd ik ook wat rustiger van!!! Ik was een beetje over mijn toeren geloof ik na dit gebeuren. Ik hou gewoon van die beestjes die mijn hartje in zo'n korte tijd al gestolen hebben met hun 2tjes. Gek eigenlijk he dat je al zoveel om beestjes geeft ookal heb ik ze nog geen 2 maanden...

Heb ik altijd al gehad dat ik zo snel om diertjes gaf die ik had en ook ontroostbaas was als ze storven van ouderdom. Heb ook altijd dierenartsassistente willen worden maar ik geloof dat ik maar blij moet zijn dat ik dat nooit gedaan heb (de opleiding) omdat ik toen in mijn stage periode bij dezelfde dierenartspraktijk als waar knabbel en babbbel nu lopen inging en ontdekte dat een kat in de narcose was blijven hangen na een operatie nog harder huilde dan de dierenarts en assistent zelf die het beestje al jaren behandelde...

En Karin, wat grappig dat jou nijntjes ook Knabbel en Babbel heten en 2 mannetjes zijn. Heb je er foto's van? Misschien lijken ze zelfs wel op elkaar.

Silly 1984: voor mij gaat die regel ook niet op dat ik zo gewoon moet laten vechten met elkaar. Straks bijten ze elkaar hartstikke dood en ik geef om allebei en wil er dus ook geen missen!!! Deze tip volg ik dus ook absoluut niet op.

Ik laat ze nu een ieder apart los lopen en dat gaat prima, ze jumpen weer net zo hoog de lucht in als voorheen en geven me niet de indruk dat ze ongelukkig zijn zonder de ander. Is de ene los dan pak ik de ander uit de kooi om te zorgen dat er niks gebeurd. Heel af en toe laat ik de ene eruit en de andere in de kooi zitten en blijf er dan bij zitten op het kleed.

Ze zoeken elkaar dan wel steeds op zeg maar, dat degene die los zit voor het kooi gaat zitten en de andere naar dezelfde plek toe loopt als waar de ander dan staat die los loopt. Ik heb dan stee vast mijn hand om het lijf van degene die los loopt zodat ik in kan grijpen als er wat gebeurd maar op een beetje snuffelen na gebeurd er niks en gaat een ieder na de snuffelpoging door de tralies weer zijn eigen weg. Ik vraag me af of ik hiermee moet stoppen, ze zullen immers niet meer samen mogen rondrennen en wonen heb ik begrepen als ze eenmaal gevochten hebben maar zo hebben ze toch kontact met elkaar en weten ze misschien dat ze niet alleen zijn???? Of begrijp ik dit verkeerd? En moet ik hier nou mee stoppen of mogen ze best snuffelen aan elkaar door de tralies zolang ik mijn hand om 1 konijn heb en weg kan trekken als het mis gaat?

Een stuk minder vragen dan de vorige keer maar ik ben nu ook een stuk rustiger dan de vorige keer.

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ingrid,

ik kna me helemaal maar dan ook helemaal voorstellen hoe je je voelt.... toen ik met de ontdekking kwam dat ik twee rammen had in plaats van twee voedster heb ik er ongelogen eenj nacht van wakker gelegen...

wat voeld eik me een sukkel en ik zag het allemaal in duigen vallen....

dit is nergens voor nodig! zo te lezen doe jij er alles aan om je konijne een zo goed en mooi mogelijk leven te bezorgen! alles gaat goed komen!

en van een weekje in een wat kleinere kooi zitten zal geen kwaad kunnen , zeker niet met de hoeveelheid die ze bij jou los mogen lopen!

zolang je er echt bij bent zal dat snuffelen geen kwaad kunnen lijkt mij...

alleen moet je je bedneken of je ze daar op den duur een plezier mee gaat doen.

nu speelt dat misschien nog geen rol, maar later kan het een stressfactor voor ze worden als ze een andere man ruiken....

maar zolang je dat niet merkt zal dat ook niet z zijn!

zolang ze zonder jou erbij niet door de tralies heen bij mekaar kunnen komen zou ik me daar niet al teveel zorgen over maken!

succes met je mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze krijgen hier zeker de ruimte en vrijheid om veel los te lopen.

Babbel zit heerlijk mee te lezen op het forum hier, hij is helemaal warm op mijn arm. Ze moeten toch ook weten waar het baasje al die info over hun vandaan haalt he :bunny2:...

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .