Ga naar inhoud

Konijn aan cirasal drops


FrederiqueJP

Aanbevolen berichten

Hallo, even een hulpvraagje..

 

Vorige week met konijn Kees naar de dierenarts geweest want meneer at en keutelde niet meer en lag alleen maar met  zichtbaar veel pijn in een hoekje (dit was op zondag). Ik dacht die haalt de nacht niet, maar als ie er maandag nog is dan even dierenarts bellen. Nou, leefde hij (gelukkig) nog en kon dus gelijk terecht bij de dierenarts. Zij dacht een verstopping, wat ik zelf ook al dacht. Dus heb ik cirasal drops meegekregen. Volgende dag lagen er gelijk weer kleine keuteltjes in het hok en buiten en hij at weer kleine beetjes. Vooral munt, tijm, druivenbladeren en hooi....maar nu eet hij nog steeds weinig ten opzichte van anderhalve week geleden (toen die nog oke was) en keutelt hij nog steeds weinig. De medicatie geven is echt een hel. Trekt zich constant weg, ook met handdoek. Plast van angst etc... Maar ik krijg er uiteindelijk alles in (2x per dag 1ml). Als dit er eenmaal in zit en ik zet hem terug in de ren, begint hij te knarsetanden en te stampen... dierenarts heeft gebit nagekeken, maar dit was prima..  Is het raadzaam om nu te stoppen/minderen met de medicatie en even een dagje aan te kijken of het dan beter gaat. 

 

Hij eet dus wel, maar minder dan ik gewend ben en hij keutelt ook weer, maar niet veel. Let wel; het is een bejaard konijn. Ik heb hem 6 jaar, maar het is een vondeling, dus geen idee hoe oud hij is...

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisaral kun je beter niet zomaar stoppen, maar afbouwen. Het is een beetje afhankelijk van het formaat konijn en de dosis die je nu geeft, hoe je dit het beste kunt doen.  Ik zou dus gewoon even overleggen met de dierenarts hoe je dit het beste kunt doen. Het is wel overduidelijk dat het medicatie geven behoorlijk wat stress oplevert, wat zijn herstel ook niet ten goede komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen pijnstilling meegekregen??

Knarsetanden is een teken van pijn. 

Bij verstopping moet ik altijd de cisaral samen geven met Metacam (pijnstilling). En eens hij terug normaal eet uit zichzelf, enkel nog een paar dagen de cisaral tot alles weer normaal is. 

En de cisaral idd afbouwen. Plots stoppen is niet zo goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .