Ga naar inhoud

verstopping...


mintaka

Aanbevolen berichten

Ze stelt het goed hoor, eet goed en is vrolijk. Alleen is het verdacht dat ze de laatste twee maand zeg maar een aantal keer niet keutelde en niet at. En als ik haar buik dan voelde, dan was dat net een gespannen ballon.

E. cuniculi kan blijkbaar nier-insufficiëntie veroorzaken (mailde Inge terug). Maar spontaan dacht ze eerder aan sludge (kristalvorming in de urine) of eventueel een blaasontsteking.

Laat ons hopen dat het loos alarm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus vanochtend naar Inge Thas geweest. Op het eerste gezicht lijkt er helemaal niks mis met Toendra. Inge heeft wel een urinestaal opgestuurd naar het labo om te kijken of er iets gevonden wordt.

Als Toendra nog eens symptomen heeft van wat het ook moge zijn, dan gaat Inge een röntgenfoto maken van haar buik. Maar op dit moment was dat niet zinvol, gezien Toendra geen last heeft.

Inge denkt niet dat het iets te maken heeft met e. cuniculi, dus daar ben ik al blij om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ennnn we have a winner... het was weer zover vanavond :(( Mevrouw had weer haar "kuren", en uiteraard nét toen ik wilde gaan slapen, rond 22u. Hoewel Inge gezegd had van bij symptomen naar haar te gaan voor een foto, heb ik dat niet gedaan, gezien het uur en het moment in de week. Ik heb Toendra wél 0,5 ml metacam en 1 ml primperan gegeven, zoals Inge gezegd had. Maar geen buikmassage. Ik werd uiteraard onmiddellijk na het toedienen van de medicatie vergast op een grote plas. (Volgens mij was dit écht met opzet, omdat ik haar die medicatie had gegeven, en niet zomaar het laten lopen van haar plas).

En na een half uurtje zat mevrouw weer vrolijk te eten.

Hier word ik dus helemaal gestoord van :((

Nu zijn alle kartonnen dozen (op één na) uit hun speeltuin verwijderd. Ik zou echt niet weten wat de oorzaak kan zijn... Er was geen risico op per ongeluk opeten van plakband, geen kippenvoer meer gekregen.

Wél vandaag een stukje broccoli gekregen van mijn vader, hoewel ik hem dat ook altijd afraad. Misschien is dat de oorzaak van vandaag...

Ik wil in de komende periode Toendra en Snoet op een super simpel dieet zetten (hooi, stro, science selective, en als groenten alleen maar andijvie, selder, peterselie, rucola, veldsla, witlof en wortel), maar mijn vader verprutst het altijd (met de beste bedoelingen, hij wil ze verwennen).

Ik ga de data beginnen noteren. En als mevrouw de goedheid heeft om zo eens symptomen te vertonen overdag, dan ga ik voor de röntgenfoto. Maar nu zag ik dat echt niet zitten, moet morgen alweer naar stage...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .