Ga naar inhoud

verstopping...


mintaka

Aanbevolen berichten

Het is weer zover, Toendra keutelt weer niet meer. Dat is de afgelopen weken al een paar keer zo geweest en met buikmassage ging ze dan meestal snel weer eten. Nu niet...

Ik heb haar 0,6 ml primperan gegeven, maar dat mag waarschijnlijk iets meer zijn.

Iemand tips? (behalve dat ik naar de DA moet spurten, wat volgens mij niet het geval is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef haar indien ze wel eet lekker groen dat werkt ook stimulerend voor verstoping bix laten ze meestal liggen.Normaal gebuiken wij wat je nu geeft primperan en cisaral drops.De een is voor de voorste darmen en de andere voor de achterste.cisaral 4 keer 1.5ml en primperan 4 keer 1ml.Maar als ze het inderdaad vaker heeft toch even met inge tas overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff

ik begin het wel stilaan beu te worden, moet ik zeggen...

ik heb net nog de wc's ververst, in het "midden" van de nacht, ze heeft een half beetje hooi gegeten en toen ging ze weer in haar esther-doos liggen met haar kont half in de lucht....

cisaral drops heb ik niet, enkel primperan...

zal vannacht wel weer eens opstaan om te kijken hoe het gaat

maar ik ben het helemaal beu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat weet ik eigenlijk niet...

Maar het goeie nieuws is: ze eet weer biks en van die winterpeen die je aan caro gegeven had, hihi, ik had er één meegekregen, en stro en hooi

En ze keutelt.

Oef.

Deze keer was het wel langer dan anders eigenlijk....

Ik vraag mij af of het misschien niet met haar blaas te maken heeft, want telkens als ze zoiets heeft, dan plast ze de zaak onder (ook mij :(()

Maar ik kan dus doorslapen vannacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader wil de konijnen af en toe wel eens kippenvoer geven, met maïs erin. Ik heb hem al verschillende keren gezegd dat hij dat NIET mag doen en hij zegt ok, maar hij blijft het doen. Misschien komt het daar dus van, door de maïs of zo... In elk geval heeft hij nu plechtig beloofd van dat niet meer te geven.

En de dozen zijn ook tijdelijk uit de gang verwijderd, omdat die met plakband dichtgetaped zijn en misschien had ze daar een stukje van binnen of zo... Ik ga ze ombouwen dat ze dicht blijven zonder plakband...

Verder is het gissen...

Maar het is inderdaad wel zo dat ze het regelmatig heeft, maar nooit zo lang als nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef haar indien ze wel eet lekker groen dat werkt ook stimulerend voor verstoping bix laten ze meestal liggen.Normaal gebuiken wij wat je nu geeft primperan en cisaral drops.De een is voor de voorste darmen en de andere voor de achterste.cisaral 4 keer 1.5ml en primperan 4 keer 1ml.Maar als ze het inderdaad vaker heeft toch even met inge tas overleggen.

Heb daarstraks mijn DA aan de lijn gehad ivm terugreis Genève morgen. Cisaral drops zijn beter voor konijnen dan primperan zegt hij, veel effectiever,maar in B mag dat niet meer verkocht worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet een mail gestuurd naar Inge Thas om te vragen of ik zaterdag op het spreekuur langs kan gaan, want door een combinatie van omstandigheden maak ik me nu echt wel zorgen...

1/ Toendra is besmet met de e. cuniculi parasiet

2/ Toendra heeft regelmatig last van (wat ik denk) constipatie

3/ wanneer ze een buikmassage krijgt, laat ze haar plas lopen waar ze zit, of daarna terwijl ze rare bewegingen maakt

4/ in de Konijnenburcht (opvang waar Siebe vandaan komt) is afgelopen week een konijn overleden aan e. cuniculi, waarbij de symptomen begonnen waren met plasproblemen, helaas te laat onderkend, omdat het atypische symptomen zijn voor e. cuniculi...

Dus ja... Hopelijk wordt dit niet weer het vervolg van veel ellende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .