Ga naar inhoud

Weerstand ophogen door homeopathie/voeding


Anne Gloudemans

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na al heel veel gelezen te hebben ga ik toch nog extra informatie vragen.

 

Ik heb 2 konijnen uit de opvang. Koos, Lotharingen leeftijd onbekend. Lot, nieuw zeelander nu ong 13 weken. 

 

Lot begon bij mij te niezen een week later Koos ook. Op kosten van opvang naar DA gegaan 10 dageb AB novadox aan beide gegeven. Hierbij ook enchinacea kruiden. Koos begon te hoesten bisolvon erbij gegeven en allebei vitamine C. 

 

Na 10 dagen ging t met beide beter. Lot hoorde ik nauwlijks en koos nog af en toe.  Overleg met DA om af te wachten.  Na 2 dagen begon Koos weer flink te niezen en te hoesten. Kwam wat witte snot bij kijken. Nu aan tweede AB kuur novadox begonnen voor 2 weken. 

 

De enchinacea kruiden zijn op. Beter om hier ook even mee te stoppen las ik ergens? 

 

Ik ben me gaan inlezen op homeopathie en voeding om ze betere weerstand te geven. Maar vind er te weinig over. 

Iets gelezen over nisyleen bijv maar de info is zo minimaal dat ik t niet durf te geven zomaar.  

 

Ik geef ze ook wat tijm en op aanraden van iemand selderij.

 

Mijn vraag is wat kun je geven om de weerstand te verbeteren? En in welke hoeveelheid? Zijn er mensen die goede ervaring hebben om de het niezen te verminderen? 

 

Nog even ter info. Ze zitten in een ren met een stuk overdekt een stuk open. Ze hebben een hok waar ze uit de wind kunnen zitten. 

 

Ze krijgen in de ochtend een mengeling van groenvoer zoals witlof andijvi schil van appel in kleine hoeveelheden. selderij, tijm,  soms wortel soms broccoli soms wat sla. 

Onbeperkt hooi en vers water.

In de avond sience selective brokken.

 

Tussendoor krijgen ze de frambozen takken uit de tuin. Wilgen takken, gedroogde bladderen van hazelaar, gedroogde korenbloem, gedroogde biet of luzerne. 

Dit natuurlijk niet elke dag allemaal te gelijk. Het is of of en net wat ik nog heb.  

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dex heeft ook snot gehad, behoorlijk hardnekkig. Pas na 2 kuren van 3 weken Novadox was hij weer de oude. Heb hem tijdens de tweede kuur echinacea tabletjes gegeven, gewoon van dr. A. Vogel om zn weerstand te verhogen. Geef ik nog steeds en hij vindt ze heerlijk. Sindsdien geen snot meer gezien.

 

Maar zoals altijd met homeopathie, het is geen bewijs dat het werkt natuurlijk. Overigens ook geen garantie dat ieder konijn die tabletjes lekker vindt: Bobbi draait dr kopje er voor om namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk reactie! Ja ik heb vitamine c met enchinacea zag ik.  Die vinden ze heerlijk! 

Week 1 is voorbij nu week 2 novadox. Maar heb nog niet echt t idee dat t minder is helaas. Gelukkig zijn ze vrolijk en maken ze regelmatig binkies. 

 

T klopt dat t geen garantie is. Maar uit eigen ervaring weet ik dat voeding og homeopathie zeker kan helpen. Ik blijf dit erg interessant vinden ook voor dieren. Dus als er meer tips en adviezen zijn hoor ik die heel graag! 

 

Moet wel zeggen 1.5 week terug verloor Koos veel haar. Nu is dat echt stuk minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .