Ga naar inhoud

Bunny nature konijnendroom


Timo&floor

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik geef mijn 2 konijnen nu iedere ochtend 8 gram versele-laga complete adult  en iedere avond om 7 de andere 7 gram per konijn dit word aangevuld met 80 gram groenvoer verdeeld over de dag en natuurlijk onbeperkt hooi.

nu is er een nieuw merk verschenen in de dierenwinkels genaam bunny nature.

ik hoor nu al van veel mensen dat dit voer kwalitatief beter is voor het konijn dan versele-lage en suprême sience selective.

Kan iemand mij meer over dit merk vertellen ik zit te denken om over te stappen op bunny nature konijnendroom herbs.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

met groet van timo&floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen slecht voer. Het is wel slimme marketing. Ze combineren kwaliteit met hele slimme verpakkingen en benamingen die zich richten op kinderen en tieners.

 

Ik heb wel wat producten van bunny nature in het assortiment. Maar niet het brokvoer. De reden daarvan is dat ik vind dat je er echt de hoofdprijs voor betaald. Dan kun je beter voor terra expert of rosewood meadow menu kiezen. Beide ook graanvrij voer, goede samenstelling , maar toch wel wat betaalbaarder. 

 

Bunny nature heeft op de interzoo beurs ook een brokvrije voeding geïntroduceerd, een combi van een aantal keuzes in 3 categorieën: een kruidenmix, een groentenmix en een soort vitaminetablet. Heel slim, maar echt heel duur, echt de top van de markt. Niet te doen als je meerdere of grotere konijnen hebt. Ik denk niet dat de markt er al klaar voor is om dat er voor te betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aller beste vind ik de rosewood meadow menu, maar niet alle konijnen eten daar even goed van. De beste brok kan dus voor ieder konijn best een beetje verschillend zijn. Hecht je nog waarde aan bepaalde dingen in het voer, zoals het calcium gehalte, graanvrije of niet, geperste brok of geextrudeerde brok. Er zijn heel wat keuzes en meerdere brokken die prima zijn. 

 

Ik zal zo even het artikel linken met uitleg over de samenstelling van konijnenvoer.

 

Brok is maar 5 % van de dagelijkse voeding. Het moet goed zijn hoor, dat ben ik met je eens. Maar vergeet ook niet naar een goed hooi te kijken, dat is namelijk 80% van wat een konijn per dag eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .