Ga naar inhoud

Plakpoep na ontwormen


S&T

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren geef ik de konijnen fenbendazol tegen wormen. Nu laten ze de blinde darm keutels liggen. Daar zag ik allemaal wormen in dus het werkt wel gelukkig. Maar nu blijf het ook in de vacht hangen. Dit zat heel dicht bij zn anus volgens mij, ik zag in ieder geval soort rozig kruisje waar het naast zat dus ik durf in die buurt niet te knippen uiteraard. Hoe kan ik dit het beste weghalen? En is het normaal dat ze veel keutels laten liggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is normaal dat ze de keutels laten liggen, die smaken vreemd door de medicijnen (wormmiddel in dit geval). Even goed allert zijn de komende tijd en indien nodig zijn achterkant goed schoon maken, je hoeft het niet te knippen, eventjes met een vochtig doekje losweken kan ook, of uitkammen als het mogelijk is. En goed afdrogen na afloop. Let vooral goed op dat er geen groene vliegen (maden) op af komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overal horren op het hok tegen vliegen. Ik ga straks even proberen om het weg te halen.

 

Het viel me ook op dat er heel veel kleine keutels liggen en tommie kwam ook niet aangerend voor de brokjes. Maar toen ik ze voor zn neus zetten at hij er wel van. Kan het dat hij door de medicijnen ook minder eetlust heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder eetlust zou je eigenlijk niet echt opvallend moeten zien na een wormenkuur. Dat zou ik dus wel eventjes goed in de gaten houden. Konijnendarmpjes zijn gevoelig, zeker als er een wormbesmetting is en als je medicijnen geeft. Even goed opletten dat het geen gasbuik of verstopping wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik tommie ging schoonmaken viel me ineens op dat er naast zijn geslacht twee soort spleetjes (de geurklieren)  zaten met in beide kanten een keutel. Het zat echt dieper in die spleetjes en niet in de vacht zelf. Kan dat of is dat vastgekoekte poep die je dus moet weghalen?? Het zat zo diep dat ik even dacht dat het misschien gewoon zn anus was.. . Is her überhaupt een probleem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .