Ga naar inhoud

Jeuk, schoonmaken en rare bewegingen


moirit

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een konijn en ze is steeds aan het krabben likken (schoonmaken) en maakt soms rare bewegingen. Ik denk zelf dat ze aan het verharen is, ik wilde toch even zeker weten wat er aan de hand is.

 

weet iemand of dot verharen is of iets anders zeg het dan a.u.b. !

 

groetjes marit

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei BaasjevanBakkes:

wat versta je onder rare bewegingen? Heb je een foto van haar vacht? Het kan namelijk mijt zijn. Als je het niet vertrouwd, even naar de DA.

 

succes!

Gewoon een beetje spastisch springen denk ik?

 

Ik kan nu geen foto van haar maken omdat ze steeds wegrend maar dit is de messt recente foto van haar:

 

 

8E20201C-DD6C-4A99-8BEC-7075172D1B3A.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spastisch springen kan ook binky's zijn, dan zijn ze juist blij. Ik geloof niet dat ik andere spastische sprongen dan binky's ken eigenlijk ;) 

 

 

Konijnen wassen zich vaak, wat dat betreft zijn het net katten , dus op zich is het niet gek dat je ze vaak ziet wassen. Krabben hoor je niet zo heel vak te zien en kan wijzen op parasieten (vlooien, mijten etc)  .  Zie je ook kale plekken of schilfers in haar vacht? Als je twijfelt, gewoon een keer langs de dierenarts gaan voor controle. Via internet kunnen wij het niet zien en niet beoordelen, bij twijfel dus gewoon gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .