Ga naar inhoud

Bijten voor aandacht


Dalfje&Arwen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een voedster uit het asiel, Arwen, om te koppelen aan mijn ex-ram.

 

Ze is ongeveer een half jaar en behoorlijk aan puberen. Ook is ze dol op aandacht en knuffelen. Sinds kort begint ze alleen te bijten als ze vindt dat ze niet genoeg aandacht krijgt.

 

Nu zet ik haar gelijk terug in haar hok en geef haar even geen aandacht meer als ze dat doet. Is dat de juiste manier van handelen? Zijn dit de hormonen of is dit aangeleerd gedrag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat het een konijn het niet snapt als je hem/haar terugzet en geen aandacht meer geeft na een beet. Konijnen bijten uit angst, uit dominantie of uit hongerigheid ;p (ik heb hier een voedster gehad die naar mijn handen sprong en zich aan mijn vingers vastbeet als ze niet snel genoeg dat lekkers uit mijn handen kreeg...)

Het is denk ik goed dat ze gekoppeld gaat worden, dan gaat ze jou wel met rust laten en zich op hem uitleven. Het is dan aan hem om dat te accepteren of niet, als het hem niet zint zal hij dat wel laten merken en zij moet zich daar dan bij neerleggen. Of niet. Rangorde bepalen kan soms wel weken duren. 

Konijnen onderling begrijpen elkaar goed, wij begrijpen hun taal niet zo en zij de onze niet. 

Succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk in dat geval dat het om dominantie gaat. Ik verwacht niet dat het angst is omdat ze op dit moment erg op mensen gericht is en actief aandacht zoekt. Als je stopt met aaien laat ze heel duidelijk merken dat ze het er niet mee eens is. Ook als ze geen aandacht krijgt laat ze het merken dat ze dat niet leuk vindt door naast je te gaan zitten en te gaan stampen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .