Ga naar inhoud

jaloers konijn


wortel1

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik wist niet zeker of ik dit bij gedrag of koppelen moest zetten, maar sinds een tijdje heb ik een tweede konijn  (voedster) zij en mijn ram mochten elkaar eigenlijk direct en hebben nooit agressie naar elkaar getoond. Ze eten samen, zij wast hem, relaxen. Tijdens de koppel fase ging zij nadat de rangorde was bepaald ook telkens zijn woonren in en deed ze net alsof ze er thuis hoorde. 

 

Er zijn alleen twee probleempjes. Hij rijdt nog steeds af en toe op haar. Dit lijkt voor haar geen heel groot probleem, ze loopt namelijk altijd een stukje weg en komt wat later weer weer naar hem toe. 

Ikzelf zou wel graag willen dat het gedrag ophoud. 

Dit doet hij ook als zij mij ziet en me wil begroeten of geaaid wil worden. Normaal begroette mijn ram me altijd enorm enthousiast, hij begroet me nog steeds wel en vraagt om geaaid te werden, maar nu probeert hij vaak als zij bij me in de buurt komt haar te berijden. 

 

Het lukt me soms om beiden tegelijk te aaien waarbij hij dan ook extreem relaxed is. Soms hou ik hem tegen om bij haar te komen door mijn hand voor zijn hoofd te houden. Gek genoeg doet hij dan alsof ik hem aai en begint dan zacht te knarsentanden. 

 

Mijn vriend zegt dat de jaloezie vanzelf weg gaat en dat mijn ram gewoon niet gewend is om me te delen, maar ik weet niet wat ik naar beide konijnen moet doen als zoiets gebeurt. Ik wil ook geen "verkeerde kant kiezen" of mijn ram het idee geven dat hij vervangen is. 

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen. 

 

Groetjes, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de ram gecastreerd? Het is geen jaloers gedrag, het is dominant gedrag. Je ram wil de baas zijn en laat dat graag zien. Als konijnen elkaar hebben, hebben ze niet meer zoveel behoefte aan mensen, dat is alleen maar fijn toch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .