Ga naar inhoud

Konijnen niet tam te krijgen. Help!


Losoboso

Aanbevolen berichten

Hallo , 

Ik heb nu ruim een jaar twee konijntjes. Alleen Ik krijg ze maar niet tam. Ze zijn heel schum.  Af en toe mag ik ze aanraken.  Maar als ik een verkeerde beweging maak schieten ze weg. Soms haalt eentje ook uit.

 

Ik heb een konijntje met een afwijking bij haar tanden dus ik moet haar regelmatig knippen.  Daarom moet ik haar oppakken. We hebben dan een hele strijd, maar als ik haar te pakken krijg, lukt het verder wel. 

 

Wie kan mij helpen want ik krijg ze echt niet tam. Ik ben echt radeloos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste konijnen krijg je niet tam, dat is heel normaal. Konijnen houden niet oppakken en aaien en knuffelen vinden ze meestal ook niks. Jij hebt waarschijnlijk twee konijnen die daar niks van moeten hebben, respecteer dat. Je kunt konijnen nooit dwingen zich te gedragen zoals jij dat wil. Dat je daar radeloos van wordt is niet nodig. Zij worden er wel radeloos van, dat merk je al: ze halen uit. Dat doen konijnen als ze zich niet veilig voelen. Zeker als ze weten wat er komen gaat, die kijken wel uit om jou te vertrouwen, snap je wat ik bedoel?

Hoe kan het dat ze die afwijking heeft, ben je daar al eens mee naar een dierenarts geweest? Is het niet beter om de tanden te laten trekken? Overleg het eens met je dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Rian:

De meeste konijnen krijg je niet tam, dat is heel normaal. Konijnen houden niet oppakken en aaien en knuffelen vinden ze meestal ook niks. Jij hebt waarschijnlijk twee konijnen die daar niks van moeten hebben, respecteer dat. Je kunt konijnen nooit dwingen zich te gedragen zoals jij dat wil. Dat je daar radeloos van wordt is niet nodig. Zij worden er wel radeloos van, dat merk je al: ze halen uit. Dat doen konijnen als ze zich niet veilig voelen. Zeker als ze weten wat er komen gaat, die kijken wel uit om jou te vertrouwen, snap je wat ik bedoel?

Hoe kan het dat ze die afwijking heeft, ben je daar al eens mee naar een dierenarts geweest? Is het niet beter om de tanden te laten trekken? Overleg het eens met je dierenarts. 

Dankje voor je reactie. Ik zal eens raad vragen aan mijn dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knippen van de tanden kan ook erg pijnlijk zijn en je loopt risico dat de tanden kunnen splijten. Dus dat ze je eng vind kan ik heel goed begrijpen. Ik zou je ook aanraden om de tanden te laten trekken zodat ze er voor altijd vanaf is. En dan kan je ook weer voorzichtig werken aan jullie vertrouwensband. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .