Ga naar inhoud

spoedvraagje: konijn met hond


Freud

Aanbevolen berichten

Fijne kerst allemaal!

Mocht er iemand net als ik op tweede kerstdag even achter het forum kruipen: om 13.00 komt mijn schoonmoeder met haar hond (labrador, liefste en makkelijkste beest ter wereld). Freud is de aanwezigheid van drie honden gewend op zijn geboorteadres. Wat is nu wijsheid bij binnenkomst: Freud los laten rennen in de kamer en ze het samen uit laten zoeken? Of Freud even in de kooi, even snuffelen en later loslaten? Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou in eerste instantie je konijn toch in de kooi laten hoor, even de reactie van de hond afwachten, ik zou hem zelfs helemaal niet los laten zolang de hond in huis is, een ongeluk zit in een klein hoekje, en het is niet je eigen hond die dag in dag uit aan je konijn went.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oho...stop ...stop... we spreken helemaal niet over loslaten in zo'n geval...

1/ de hond is misschien wel lief...kent hij ook konijnen?

2/Freud gaat de honden van zijn geboorteadres niet herkennen in de labrador van je ouders... en dag gaat voor hem dus een vreemd dier zijn en ptentieel gevaarlijk...

Ik heb in de zomer een gelijkaardige situatie gehad ,met de een hond die met ons vorige konijn echt bevriend was, maar wij hebben de tweeling moeten opsluiten en de hond uit de kamer moeten houden de eerste dagen dat mijn ouders op bezoek waren. De tweeling was bang, stampte etc...

Ik had ook verwacht dat dat vlotter zou lopen omdat de tweeling ook van jongsaf honden kende...niet dus...

De tweeling heeft 2 dagen nodig gehad om niet meer te stampen in de buurt van de hond...na 3 dagen eerste kennismaking door de tralies, maar ze zijn er nooit mee losgeweest zonder een hek ertussen...

Je weet dat een konijn ...

zo hard met zijn achterpoten kan stampen dat het z'n rug breekt?

van angst een hartstilstand kan krijgen? (zijn 2 extreme situaties hoor,mr mogelijk)

Let dus goed op naar de reacties van Freud....

Succes!

Ik hoop dat het bij jullie vlotter verloopt en dat het beste vriendjes worden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd zoals hierboven beschrveen staat!!!

ik zou freud die paar uurtjes gewoon lekker in zijn kooi laten!

sowieso voor zijn veiligheid maar ook voor de stress die hij van het"vriendjes worden"ondervind! freud is nog erg jong en de darmpjes va jonge konijntjes raken door srress al snel van slag!

die paar uur in een kooi overleeft ie heus wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die hond is een konijn gewend (heeft 2 jaar mee samen geleefd in 1 woonkamer) en hij komt ook van een boerderij.

Freud is wel een heel makkelijk konijn (franse hangoor ook, dus totaal niet angstig aangelegd), maar ik laat hem in zijn kooi inderdaad.

We letten gewoon goed op reacties van beide beestjes, dan kunnen we indien nodig op tijd ingrijpen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me verstandig. Zou sneu zijn als je met de kerst nog naar de dierenarts zou moeten met je konijntje. En hij krijgt er niets van hoor, om eens wat langer in z'n hokje te zitten :) .

Ik bedacht me namelijk net dat mijn zus vroeger 2 honden en een kat had, en dat waren de beste vriendjes.

Maar kwamen die honden bij mij thuis, dan werden mijn katten op de kast gejaagd.

En daar thuis mochten ook geen katten in de tuin komen van die honden. Dus het zegt niets wat ze gewend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kooi houden en afwachten hoe de hond zal gaan reageren..is het positief dan zou ik een stapje verder zetten en bijvoorbeeld konijn in je hand houden met hond erbij!en daarna de laatste stap...loslaten!

daar ben ik he dus niet mee eens! waarom zoveel stress gaan kweken als het alleen maar voor vandaag is!! die hond is vanavond weer naar huis. en freud krijgt er niks van door eens wat langer in zijn hokje te blijven!!

ik zou het gewoon zo laten en niet stress gaan opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het allemaal niet gelezen alleen jou verhalen hihi

gewoon in de kooi laten...

een konijn die honden gewend is,is ook het karakter gewend van de hond waar hij mee samen was daar waarschijnlijk.. en zo andersom dus ook..

en het is vaak zo dat mensen altijd denken dat als hun hond een rustig karakter heeft ze wel goed kunnen met konijnen, dat is dus niet zo! oke ze vinden het goed dat ze er lopen (een konijn is altijd ondergeschikte van een hond,hond gaat die strijd niet aan) maar stel he hond vind konijn zo leuk dat hij gaat spelen... labrador vs franse hangoor, ze zijn alletwee aan het spelen.. maar wat zou er nou gebeuren als de hond het konijn toevallig net iets te hard in zn rug bijt??

konijn met honden is net zo als met kinderen met honden...

een kind is ook nooit de baas over een hond.. ook al gaat de hond zitten als het kind ZIT! zegt.

je kan ze dus nooooit alleen laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freud heeft de hele dag in zijn kooi gezeten met half een handdoek eroverheen. De hond keek totaal niet naar hem om, die ging lekker liggen en was veel te druk met zijn baasjes. Maar Freud was wel bang inderdaad. Op twee keer stampen en in een hoek gedrukt zitten na, ging het redelijk. Zodra hij die poten op het laminaat hoorde schoot hij weer "achter het gordijn". Weet niet hoe het gegaan zou zijn als hij los had gelopen, maar ik ben blij dat we hem in de kooi hebben gelaten. Voelde hij zich in ieder geval het meest veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het goed verlopen en heb je er een doek overheen gehangen. Dat doe ik ook altijd: als er een hond op bezoek komt, gaat het hekje naar de keuken dicht (waar de konijnen zitten) en gaat er een badlaken over het grootste deel van het konijnenhok. Dan gaat alles goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .