Ga naar inhoud

Antibiotica geven gaat lastig.


kermens

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft een ontstekning bij haar kies gekregen en ik heb nu spuitjes gekregen van de dierenarts (elke dag 2 keer 0.5 ml van de pijnstiller en antibiotica spuit) mijn konijn vind het middel niet lekker, zelfs als ik het in een stukje koek/brood laat opnemen eet ze het niet meer en loopt ze weg als ze het proeft. Natuurlijk heb ik het eerst geprobeerd met een spuitje in haar mond te spuiten maar ze werkt erg tegen en vertwouwt me steeds minder, wat kan ik hier aan veranderen? Hoe kan ik bijv het drankje lekkerder maken? Of zal ik het vocht in een banaan laten opnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij onze konijnen toch met de spuit gedaan, omdat ze anders het eten lieten liggen.

De kunst is om echt in de wanzak te spuiten langs de tanden. 

Ik merkte dat mijn konijn eerst erg tegenstribbelde, omdat ik die kunst van het goed inspuiten niet onder de knie had.

Hierdoor vond mijn konijn het eerst erg vervelend en vertrouwde hij het niet. Na 2.5 dag kon ik het goed inspuiten en toen vond mijn konijn het veel minder erg en vertrouwde hij mij weer.

 

Nu denk ik dat het bij jouw konijn nog wat vervelender is vanwege die ontstoken kies.

Lukt het bij inspuiten die kies te ontzien (dat de straal er niet op gericht is en dat de spuit niet tegen de ontstoken plek komt)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei lindelies:

Ik heb het bij onze konijnen toch met de spuit gedaan, omdat ze anders het eten lieten liggen.

De kunst is om echt in de wanzak te spuiten langs de tanden. 

Ik merkte dat mijn konijn eerst erg tegenstribbelde, omdat ik die kunst van het goed inspuiten niet onder de knie had.

Hierdoor vond mijn konijn het eerst erg vervelend en vertrouwde hij het niet. Na 2.5 dag kon ik het goed inspuiten en toen vond mijn konijn het veel minder erg en vertrouwde hij mij weer.

Een konijn heeft geen wangzakken.

Wat ik doe bij mijn konijnen is! Op een kokosblokje spuiten en dan eten ze het wel op!
Of heel goed in een handdoek rollen zodat ze geen kant op kunnen en dan goed tussen de kiezen in spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .