Ga naar inhoud

Lisa en Lena zitten vaker alleen.


ChunJing

Aanbevolen berichten

Hoi

Even een vraagje onze 2 konijnen zitten niet altijd samen meer in het hok.

De laatste paar dagen zie ik dat ze veel apart zitten in hun hok. De ene boven en de ander beneden.In het begin leken ze onafscheidelijk maar er zijn geen tekenen van ruzie of vechten of zo. Eerst zag ik ze nooit apart en waren ze altijd bij elkaar.

Ik zie nu dat het echt een stuk minder is.

ze eten wel samen en wassen elkaar nog wel en zitten ook nog wel bij elkaar maar het valt gewoon op dat het minder wordt.

Kunnen dit voortekenen zijn dat ze elkaar minder leuk gaan vinden? Ze zijn nu 5 maanden. Of is dit normaal dat konijnen afstand van elkaar zoeken?

Ik controleer iedere dag het hok en de konijntjes maar niets wijst erop dat ze hebben gevochten of zo.

Geen plukjes haar, geen wondjes en ook geen ander gedrag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het twee voedsters? Hoe groot is de ruimte die ze permanent hebben?

 

Rond 5 maanden raken konijnen wel in de puberteit. Eigenlijk worden dan ook pas de karakters een beetje ontwikkeld, en kun je dan pas zien of konijnen elkaar blijven accepteren of niet. Het kan zijn dat ze straks wel weer naar elkaar toe groeien, maar het kan ook zijn dat ze uit elkaar groeien. Het kan ook zijn dat het een koppel is wat ook af en toe lekker even op zichzelf is. Niet elk koppel is even klef namelijk.

 

Zorg dat ze voldoende leefruimte hebben en hou het goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .