Ga naar inhoud

Koppel met verschillende eetgewoonten


RexGerie

Aanbevolen berichten

Vanaf het begin was al duidelijk dat Anna meer eet dan Olaf. Hij is ook nog erg klein. Zijn zus is toch wel een halve kg zwaarder.

Sinds vandaag zitten ze weer samen. Ik heb hem in de ren hooi zien eten. Toen ik witlof aanbood hebben ze er samen van zitten smullen. Maar biks, tja daar eet Olaf niet zoveel van en Anna juist wel.

Hoe moet ik het dan aanpakken met het aanbieden van biks. Anna slaat meteen ten aanval. Olaf eet misschien 1 of 2 brokjes en dan is het klaar. Met als gevolg dat Anna dus te veel en Olaf te weinig. Ik geef selective Supreme. Ik heb het gevoel dat Olaf het niet zo lekker vindt. Maar heb de aanbieding gekocht van 10 kg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een kladje thuis op mijn laptop staan met allerlei tips en trucs voor als je je koppel konijnen apart moet voeren, maar het artikel schrijven ben ik nog niet zo aan toe gekomen.

 

Zelf had ik één van mijn konijnen aangeleerd om bovenop het schuilhok te springen. Daar kreeg zij dan voer in een eigen bakje. De andere konijnen (zij zat in een groepje) aten "gewoon" uit de voerbak die op de grond stond.

 

Het kan ook handig zijn om even een paar paneeltjes van een simpele panelenren bij de hand te hebben. Geef de brokken in 2 bakjes, één gewoon in de ren en het konijn dat extra moet eten sluit je even op tussen de paneeltjes en geef je een eigen voerbak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram weegt meer dan 3 keer zoveel als mijn voedster (zij bijna 2 kilo, hij 6,5 kilo). Hier regelen ze het prima samen. Zij stopt wanneer ze klaar is en hij eet lekker door. Hij heeft ook veel meer nodig natuurlijk. Ik voer ze op een groot dienblad zodat ze er ook allebei goed bij kunnen.
Dat kan misschien nog een tip zijn. Ik zie wel eens dat mensen een koppel samen uit zo'n klein bakje laten eten en als de een dan met eten ook net wat dominanter is kan de ander er ook niet goed bij. Of voer gewoon wat rondstrooien zodat ze beide de kans krijgen te eten kan ook nog.

En anders wat Evee zegt kan ook, even het verblijf splitsen tijdens het eten met een paar panelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ik heb gister Anna in het nachthok eten gegeven en Olaf beneden. Anna begint meteen met eten. Olaf nam 3 hapjes en toen was het klaar. Hij doet er gewoon veel langer mee. Heb al wat andere biks voor hem gehaald, hierdoor neemt hij wel wat hapjes, maar eet niet alles in 1 keer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .