Ga naar inhoud

Heel veel knagen


July

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb sinds 2 weken een hangoor rammetje (inmiddels 10 weken oud). Hij woont binnen en mag ik huis rennen. Dat doet hij dan ook graag. Verder geeft ik hem zo veel mogelijk aandacht. Hij lijkt gewend en gelukkig te zijn en daar ben ik heel erg blij mee! Toch zit ik met mijn handen in het haar, hij knaagt namelijk o-ver-al aan. Ik heb een speelhuisje, speelgoed en veel ruimte. Toch kijkt hij daar weinig tot niet naar om, maar knaagt hij wel aan meubels. Hij weet dat dit niet mag, want als ik "euh, euh" zeg stopt hij direct. Toch probeert hij een steeds opnieuw. Dingen waar hij wel aan mag knagen gebruikt hij amper. Nu is het zelfs zo erg dat hij het rubbertje dat om de tuit van zijn drinkfles zit kapot heeft geknaagd (hij eet dit ook op!) en probeerd het steeds opnieuw. Ik maakt me best wel zorgen. Ik weet niet wat hij nodig heeft. Bovendien krijgt hij veel verf en nu dus ook rubber binnen. Kan iemand mij helpen?

 

Groetjes, July

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vol blijven houden zonder boos te worden of te schreeuwen. Zeggen dat het niet mag en gelijk Iets voor zijn neus houden waar die wel aan mag knagen.  Als het echt niet wilt lukken kun je ook eerst een ren kopen en daar de spullen in waar die wel aan mag knagen. En dan langzaam uitbreiden naar meer vrijheid. Doet die het goed krijgt due wat lekkers als due terug de ren in moet . Bijt die ergens in wat niet mag zeg je dat het niet mag en begeleid je hem voorzichtig naar zijn ren zonder wat lekkers.  Soms duurt het even maar op deze manier is het bij mij altijd gelukt. Succes  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een wilgenrol kopen met hooi erin. Mijn konijn knaagde ook vaak aan de muur, maar sinds ze zo'n wilgenrol met hooi en een wilgenbal met hooi heeft knaagt ze alleen dat stuk! Kartonnen dozen kunnen ook wel in de smaak vallen, wanneer je er bijvoorbeeld een huisje van maakt en stukken eruit knipt waar hij doorheen kan. Uiteraard opletten dat hij geen lijm of inkt of andere stoffen binnenkrijgt! Slopen is leuk, maar ik zou dan toch wel even opletten dat hij dan het karton niet te veel opeet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei July:

Bedankt voor je reactie! Spullen wegzetten gaat alleen niet, aangezien het banken, plinten en deurposten zijn.. :)

 

Ik zeg niet dat je spullen weg moet zetten. Je kunt ook het dier in een ren zetten. Maar knagen hoort bij een konijn... De reactie onder mij is positief, maar het is wel een uitzondering. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes! Mijn voedstertje (al meer dan een halfjaar bij ons) knaagt ook nog 'stiekem' aan alles en als ik op haar af kom, rent ze weg met binkies. Ze weet het dondersgoed. Haar vriendje doet het ook na, heel fijn...ahum...

 

Ik heb gewoon gezorgd dat er een rennetje staat om de dingen die ze niet mogen eten. Voor de rest vrees ik dat ze het nooit leren bij mij... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .