Ga naar inhoud

Rammetje eet weinig


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Er is in korte tijd veel aan de hand hier! Mijn voedster kreeg weer snotklachten, antibiotica mee (verlengen we nog een week, maar lijkt goed aan te slaan gelukkig). Omdat ze wat zwak was, ging mijn ram achter haar aan jagen. Niet bevorderlijk voor haar herstel, en ik ben wel bang voor besmetting. 

 

Dus het stel zit sinds vorige week apart. Mijn ram heeft besloten dat hij niet meer wil eten. We zijn bij de DA geweest, die vond een beetje bloed in de urine. Zijn buik was goed en aan zijn gebitje niks bijzonders. Nu geef ik hem dus dwangvoeding. Hij eet zelfstandig maar een paar brokjes (2-3 stuks) als ik het 's ochtends voorschotel. Van pompoenpitjes en andere snoepjes eet hij iets meer, maar ik ben nog lang niet tevreden. Hooi eet hij ook een paar sprietjes per dag van. Hij drinkt volgens mij ook wel een beetje. 

Ik geef hem ook cisaral en carprofen (op advies van DA). 

Hij ligt veel languit op zijn zij, gaat liggen met een bunnyflop, dus ik ga er niet van uit dat hij dit doet vanwege pijn. Maar hij lijkt absoluut ook niet zichzelf. Hij laat zich aaien, waar hij normaal niet zo gediend is daarvan. 

 

Herkent iemand dit? Is er iets wat we nog over het hoofd hebben gezien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds hij weer is herenigd met zijn vriendin, leeft hij op en eet lekker hooi en brokjes. Groevoer wil hij helaas nog weinig van. Hij eet 1-2 blaadjes witlof of andijvie, en dan is hij er wel klaar mee... En juist met al dat haar wat hij binnenkrijgt, wil ik dat hij goed vocht binnenkrijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .