Ga naar inhoud

Konijn bijt


Naadjelicious

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Vraagje mijn Konijn bijt mij sinds een paar dagen. Dit doet hij als hij bij mij komt zitten, dan rent hij over me heen en bijt. 

Kan dit komen doordat de hormonen nu op spelen? Ik laat hem sowieso castreren. Het is nog een jong konijn.

Verder probeert hij soms als die in zijn kooi zit en ik zijn wc schoonmaak mijn hand aan te vallen hij springt er naar toe maar bijt niet. 

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo ongeduldig ;-) Er komt heus wel iemand antwoord geven. Op dit forum is niet iedereen altijd online.

Het beestje heeft geen kameraadje, dus hij compenseert zijn territoriumdrang met jou aanvallen. Normaal gesproken doen konijnen dat onderling, om te bepalen wie de baas is. Hij voelt zich waarschijnlijk bedreigd. Ook in zijn kooi voelt hij zich door je bedreigd omdat hij geen kant op kan. Het enige wat hij kan doen om zijn gebied te verdedigen, is je aanvallen. Dat kan verdwijnen door hem continu veel ruimte en rust te geven. Niet oppakken, hem naar jou laten komen, heel rustig en met veel geduld.

Na castratie zou ik hem een voedster maatje geven, een gecastreerde ram met een voedster gaat bijna altijd goed. De opvangen zitten vol met lieve vrouwtjes! Hij zal zich dan niet langer meer op jou focussen maar lekker gaan knuffelen met zijn vrouw. Zo hoort het, een konijn wil niet alleen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .