Ga naar inhoud

In het rond springen


Twinkel

Aanbevolen berichten

Ik heb eens een vraagje over mijn dwergkonijn. Willy is ongeveer een jaar oud en is enorm hyperactief. Hij rent continu door de kamer en springt overal op. Maar nu maak ik mij wel een beetje zorgen over hem. Deze morgen begon hij tegen alle wanden van de kooi te springen en het was zo erg dat ik hem zelf niet gestopt kreeg. Hij begon hard te beven. Het leek wel of hij ongelofelijk felle stuiptrekkingen kreeg. En plots zakte hij ineen en merkte ik geen ademhaling meer. Heb hem vastgenomen en toen kwam hij weer bij bewustzijn. Ik ben onmiddelijk naar de dierenarts gereden maar die zag er niets verkeerds aan. De dierenarts snapt ook niet wat er is gebeurd. Nu ligt hij maar gewoon wat in zijn kooi en beweegt maar weinig. Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad want snap maar niet wat er is gebeurd.

Alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haast zeggen dat het beestje een epileptische aanval heeft gehad, maar ik ben geen dierenarts natuurlijk. Zeker omdat hij nu zo rustig is, bij mensen zie je ook dat ze na een aanval vreselijk moe zijn en direct slapen.

Noemde je dierenarts geen mogelijke oorzaken? Hij zal toch wel iets genoemd hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me nu ook af te vragen of dit te maken kan hebben met E.C, ken je die ziekte? E. cuniculi. Ik zou je eigenlijk willen adviseren om naar een andere dierenarts te gaan, want deze heeft zich er naar mijn mening wel erg makkelijk vanaf gemaakt of hij weet totaal niks van konijnen af. Op deze site is een lijst te vinden met konijnkundige dierenartsen in je buurt, ik zou er eentje uitzoeken en echt even opnieuw met hem gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrikken zeg. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Konijnen kunnen gekke sprongen maken als ze blij zijn, maar die zakken niet ineens in zoals jij beschrijft. Lijkt inderdaad iets van even kortsluiting in het koppie (epilepsie) maar inderdaad, zoek een konijnkundige dierenarts want het is geen normaal gedraag en een dierenarts die dan zegt: Tsja, ik zie er nu niets meer aan dus ik weet het niet, is niet echt konijnkundig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze nacht is het vele erger geworden en hij heeft meerdere keren weer zo een aanval gekregen.

Ik ben vandaag dus opnieuw naar de DA geweest en hij is nu in behandeling voor E. Cuniculi. Hij is voor observatie een dagje bij de DA gebleven. Hopelijk slaat de behandeling aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .