Ga naar inhoud

Konijn vaak ontstoken oog


louloumolly

Aanbevolen berichten

hoi ! Mijn 1 1/2 jarige teddy dwerg voedster heeft gemiddeld 1 a 2 x in de maand zo'n lang stuk hooi in der oogkanaal zitten (ik heb het dan echt over 5-10 CM) het zit er dan echt helemaal in en het zit helemaal onder witachtige snot(weet even niet hoe dit heet). Het is natuurlijk Super vervelend voor haar, we hebben al een crème van de dierenarts die ik er dan altijd in doe nadat ik het hooi eruit heb. En vaker als het oog ernstig ontstoken is. Gisteren had ze wat haartjes van haar hoofd met het uiteinde in haar oog(ze zaten nog gewoon vast) ik heb die toen er uitgehaald en crème gebruikt want het was best geïrriteerd. Nu zag ik vanmiddag dat het haar oog wat opgezwollen was maar verder niet geïrriteerd of rood ofzo. Ze houd het goed Open en voor de rest is ze ook helemaal zichzelf. Ik heb toenet nog eens goed gekeken en vond weer een klein haartje(wel los) erin zitten en heb die er uitgehaald en weer crème erop gedaan. Ze zijn ingeënt tegen vhd1 en myxomatose (eind april dit jaar) en overal hangen dingen tegen muggen(citronella kaarsen, vliegenvangers/plakstrips/lavendelstronkjes) ze zijn krijgen ook maandelijks anti-myasis maar dit zou bij een muggensteek niets uitmaken. Het hok is goed schoon en het kippenhok maak ik ook dagelijks schoon, alles tegen die rotvliegen. Daarom denk ik niet dat ze myxomatose heeft. Het kan natuurlijk altijd maar ik heb ook haartjes in haar oog gevonden en daarom hielt ze dat oog gisteren ook een beetje dicht. Heeft iemand tips hiervoor? Ze heeft namelijk zovaak onstoken ogen. Ze krijgt hooi een ruif en ze hebben kokos bodembedekking en zaagsel in het toilet. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .