Ga naar inhoud

gebroken lijnzaad


brit je

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik las onlangs dat gebroken lijnzaad geven heel goed is voor het verwerken van hun losse haartjes, nu zag ik echter dat sommige zeiden dat dit giftig is, andere weer dat het juist heel goed is, andere dat het eerst gekookt moet worden, kortom duizend en 1 verhalen, iemand die hier er het fijne van weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hele grote hoeveelheden is het giftig, maar dan moet je echt bijna een halve kilo per dag geven ofzo. Als je iedere dag een theelepeltje geeft is er niks aan de hand. Of het echt helpt bij het verharen is nooit bewezen, maar veel konijnen vinden het ook gewoon erg lekker, dus doe je ze er sowieso een plezier mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het wel eens gegeven wordt, heb er toevallig een tijdje terug nog eens naar gekeken omdat ik het ook kan bestellen voor in de webwinkel. Maar ik heb dat toen niet gedaan. Voor zo ver ik kon vinden doet lijnzaad niets voor de rui en binnen gekregen haren, maar helpt het wel voor een goede darmwerking. Dus in die zin helpt het dan misschien wel sneller de haren af te voeren dan normaal? Verder helpt het volgens mij wel voor gezonde botten/tanden en voor een glanzende vacht.

 

Volgens mij houden de meeste mensen wel echt een beperkte hoeveelheid aan, een (halve) theelepel per konijn per dag meen ik mij te herinneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .