Ga naar inhoud

Hoeveel versvoer per dag


bumperklever

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Heb een vraag over mijn 2 konijntjes. Het zijn 2 duitse hangoren. En ik vraag mij echt alf hoeveel vervoer zij per dag mogen eten. Ik durf niet echt veel te geven. Maar 2 blaadjes witlof per konijn en 1 blaadje andijvie per konijn. Ik ben namelijk bang dat ze diaree gaan krijgen. Kan iemand mij adviseren wat ik allemaal aan vervoer mag geven en hoeveel??

Ik hoor het graag.

Gr.

Isa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je konijnen mogen best een aardige portie groen hebben! hier is geen vaste maatstaaf voor!

MAAR!!! je moet dit heel geleidelijk aan opbouwen!

ik zal je ven schetsen wat mijn twee dwergjes er dag eten!

een grote honden voerbak vol aan groen!

andijvi

witlof

peterselie, munt en bassillicum

ruccola

komkommers

wortel

wortelloof

incidenteel

paprika

appel

druif

banaan

tomaat

belangrijk is dat je dit heel langzaam aan opbouwt

begin met één soort groenten waarvan je en klein stukje geeft! gaat dit goed, dus geen diarre, geef je de dag erna het dubbele ervan.

gaat dit weer goed geef je weer wat meer.

na een aantal dagen kun je een andere groente toevoegen!

ben voorzichtig met wortel, en fruitsoorten. deze bevatten veel suikers en zijn bij overgave slecht voor de darmen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idd ook langzaam opgebouwd, zn keutels bekeken enzo.

Mijn konijn (2,3 kilo nu) krijgt nu naast zn standaard voer ook heel veel groenvoer. Witlof, andijvie, peterselie, wortel, rucola etc en af en toe fruit. Hij is dol op peer, maar fruit geef ik niet elke dag en kleine stukjes.

Ik geef de groente niet allemaal in 1 keer, maar geleidelijk de hele dag door. Hier bedoel ik niet mee dat ik hem volprop natuurlijk, maar sommige geven de groente in 1 keer, ik verspreid het over de dag zelf.

Gewoon rustig beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze foto al eens geplaatst, maar om je een idee te geven...

Dit eten mijn 2 konijnen van 3 en 3.5kg op een halve week op. Ik ga 2 keer per week naar de markt en koop dan telkens ongeveer dit. Ze krijgen daarnaast nog hooi, gedroogde kruiden en 100-120gr biks per dag.

IMGP1638.jpg

Ik durf het haast niet te zeggen, maar mijn vlaam van 11 weken krijgt in haar uppie in 1 week denk ik nog wel meer dan dit:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze foto al eens geplaatst, maar om je een idee te geven...

Dit eten mijn 2 konijnen van 3 en 3.5kg op een halve week op. Ik ga 2 keer per week naar de markt en koop dan telkens ongeveer dit. Ze krijgen daarnaast nog hooi, gedroogde kruiden en 100-120gr biks per dag.

IMGP1638.jpg

Maar Caroline wat ligt hier allemaal. het meeste herken ik wel maar sommige niet. Wat mag een konijn dus ook absoluut niet. Wel handig die foto.

Gr.

Isabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens op de ljst met veilige groentes gekeken hier op de site/??

hier vind je een heel scala van wat ze wel mogen hebben! en zo doe je genoeg ideen op!

ook vind je er een lijst met alle dingen die niet veilige , dus giftig zijn voor konijnen!

let wel; voor alles geld natuurlijk met mate! en dan vooral voor kool en sla soorten, omdat ze hier nog al snel gas van kunnen krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweeling is hier komen wonen met 3 maanden trouwens. Ik kon dadelijk met groenvoer beginnen omdat ze waar ze vandaan komen op het gras zaten overdag en dus van jongs af aan gewend waren dat te eten.

Dit is idd voor de twee, maar voor een halve week. Dus dit is ongeveer per konijn per week hier, met uitzondering van de worteltjes, dat zou een beetje veel worden...

Uitleg bij de groenten.

De blauwe zak dat is wortelloof, krijg je gratis op de markt omdat de meeste mensen dat er laten af doen. Dan selder, wortel, basilicum, thijn, dille, krulpeterselie en platte peterselie.

Tegenwoordig geef ik ook chinese kool, geen idee hoe dat bij jullie heet...is dat dezelfde naam en soms nog andere bladgroenten. Ik zag dat mireille romeinse sla geeft, dat ga ik ook eens kopen, want de kwaliteit van sommige groenten gaat in de winter best achteruit. Dit was een aankoop in de zomer. Mooie basilicum is nu bv moeilijker te vinde op de markt...dat bevriest te snel hier nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal al het groen voor de konijnen in zo'n turkse groente winkel!

dies echt spot goedkoop, heeft een uitgebreid en super vers assortiment!

ik betaal voor een bos peterselie, zo groot als drie normale bosjes bijmekaar, zo'n 50 cent...

ik ben per week denk ik zo'n 5 á 6 eduro kwijt voor drie volle zakken aan groen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal al het groen voor de konijnen in zo'n turkse groente winkel!

dies echt spot goedkoop, heeft een uitgebreid en super vers assortiment!

ik betaal voor een bos peterselie, zo groot als drie normale bosjes bijmekaar, zo'n 50 cent...

ik ben per week denk ik zo'n 5 á 6 eduro kwijt voor drie volle zakken aan groen!

kan je die winkel niet hier heen sturen:$

ik woon echt in een gat en wat betreft groente ben je hier echt heel afhankelijk van de boeren.

Want wat de boer niet kent dat vreet ie niet en wordt dus ook niet verkocht in de supermarkten

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je die winkel niet hier heen sturen:$

ik woon echt in een gat en wat betreft groente ben je hier echt heel afhankelijk van de boeren.

Want wat de boer niet kent dat vreet ie niet en wordt dus ook niet verkocht in de supermarkten

kzal m eens vragen of ie ook aan huis bezorgd!!! :lol:

wij hebben hier echt in ieder dorp wel zo'n winkel liggen tegenwoordig.

ze verkopen er naast groentes, die iedere ochtend vers geleverd worden, ook veel olijven, turks brood, feta en dat soort dingen!! erg lekker allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och jee, dan mag ik ze wel eens meer gaan geven aan groenvoer. :blink: Ze krijgen hier 's ochtends met z'n viertjes een halve appel en 's avonds wat groen, iets van twee blaadjes witlof per konijn (even als voorbeeld). Ik geef wel iedere dag wat anders. Gizmo is rond de 2 kg, Punky 1,8 kg, Pongo rond de 1,6 kg en Bibbl rond de 1 kg. Gizmo en Punky zijn een stelletje en Pongo en Bibbl.

Als ik ze meer geef, laten ze dan ook de planten met rust? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

die twe evan mij, ok dwergjes, eten samen aardig wat groen weg op een week tijd!! daar schrik je van! althans als ik de bak klaarmaak kijkt mij pa nog steeds met grote ogen... eten die twee dat allemaal op???

en ja hoor de bak is steeds leeg! ze eten met zijn tweeen een grote honden silo helemaal bomvol leeg!

en dan eten zehet echt groen, zoals loof, eerder op dan bijvoorbeeld een stukje appel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal al het groen voor de konijnen in zo'n turkse groente winkel!

dies echt spot goedkoop, heeft een uitgebreid en super vers assortiment!

ik betaal voor een bos peterselie, zo groot als drie normale bosjes bijmekaar, zo'n 50 cent...

ik ben per week denk ik zo'n 5 á 6 eduro kwijt voor drie volle zakken aan groen!

Wel handig. Ik heb wel een Turk in mijn buurt, dus ga daar dan wel van de week ff langs. Thanks dat is een goeie.

Gr.

Isa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .