Ga naar inhoud

In zetel springen


Mellie

Aanbevolen berichten

Heyhey,

Ik heb twee kleine zusjes van 9 weken oud en een ervan springt 20 keer per dag in de zetel. Op zich geen probleem maar sinds kort had ze in de zetel geplast. Van het begin mag ze er niet in springen en laten we ze meteen er terug af springen of pakken ze op en zet ze op de grond. Het lijkt soms alsof ze iedere keer een boodschapje wil achterlaten, al is het een keutel. 

Eens ze van de zetel gesprongen is gaat ze meteen languit op de grond liggen en komt haar zusje haar "verzorgen" of "trootsen" door haar te wassen. Het is net een ritueel dat zich meerdere keren per dag herhaald.

Hebben jullie misschien een verklaring voor dit gedrag van mijn deugenietje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je geregeld op die zetel zit? Je konijn ruikt dus jouw geur, maar door  daarop te keutelen en te plassen wordt het 'haar' territorium. 
Waarom ze gelijk gaat liggen en haar zusje haar komt wassen geen idee. Konijnen kunnen soms wel beledigd zijn, als ik iets doe wat mijn konijnen niet aanstaat draaien ze gewoon hun kont naar me toe als in 'ik hoef jou even niet meer te zien' haha, misschien dat dit zoiets is. Zou ook kunnen dat het wassen en het languit liggen er los van staat. 

Ik denk ook dat je dit soort gedrag waarschijnlijk nooit helemaal af zal leren. Dingen zoals knagen, territorium afbaken e.d. is natuurlijk gedrag voor konijnen. Al moet ik wel zeggen dat mijn konijn ook plaste op een stoel waar ik vaak op zat, maar dat hij daar na een paar keer wel mee gestopt is. Er is nog hoop haha :p 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .