Ga naar inhoud

Konijn kan niet meer normaal lopen


Woppie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ons konijn van bijna 11 jaar (voedster) kan niet normaal opstaan en ligt de laatste dag voornamelijk op haar zij. De laatste dagen / weken / maanden liep ze al moeilijk en is het verder achteruit gegaan. We zijn enkele weken geleden speciaal voor dit geval bij de dierenarts langs geweest. Deze heeft artrose door middel van een röntgenfoto in haar rug vastgesteld, echter kan E. cuniculi niet zomaar worden uitgesloten lees ik online (mijn bevinding). Mentaal is ze volledig bij en is geen achteruitgang op te merken. Dit maakt het voor ons extra lastig.

Via Google vond ik o.a. dit artikel: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/ataxie.html

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met dit probleem en advies wat te doen?

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi Sanne,

Bedankt voor je reactie. Ik wil je graag een update geven. In overleg met m'n dierenarts heb ik besloten ons konijn met veel verdriet vorige week vrijdag in te laten slapen. De situatie was niet eerlijk meer. Ze kon zich niet meer met haar achterpoten uiten, doordat ze daar niet meer op kon staan. Ze lag de hele dag en bewoog zich met haar voorpoten. Ook zat ze onder de poep en plas. Mijn konijn had geen eerlijk konijnenleven meer. Ze is bijna 11 jaar geworden en ik ben haar heel dankbaar voor de mooie tijd.

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Joris heeft dit ook gehad. Het begon met wat raar lopen met één poot en het werd alleen maar erger en erger. Ik heb nog een aanbevolen behandeling van de universiteitskliniek in Utrecht tegen E.cuniculi geprobeerd met antibiotica, vitamine B12 en Fenbendrops maar het hielp niets. Het was waarschijnlijk toch gewoon artritis of iets met een heup of zijn rug. Hij kon op den duur ook niet meer op zijn achterpoten staan en opstaan. Tot het laatst bleef hij eten en drinken....... Ik heb hem thuis in laten slapen in de kooi met zijn vriendje Tobias erbij....... Joris was 9.5 jaar oud. Ik mis hem vreselijk ook al is het al bijna twee jaar geleden. Ik weet wat je nu doormaakt................ Veel sterkte.......... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .