Ga naar inhoud

Dwangvoeren


Tipsy

Aanbevolen berichten

Hoe lang blijf je best doorgaan met dwangvoeren?

Jasmijn begin stillaan kleine beetjes te eten. Stukjes wortel, wortelpap, paar bikjes (Science selective) en wortelloof. Tekens weinig maar toch iets.

Maar ik blijf doorgaan met dwangvoeren omdat ze nog steeds geen hooi eet. Dus de vezels die ze nodig heeft krijgt ze niet binnen. Ze krijgt wel 3 keer per dag iets darmstimulerend. 

Ik heb het dwangvoeren wel beperkt tot 10ml per keer en om de 6u ongeveer afhankelijk hoeveel ze tussendoor eet.

Is dit ik zo? Ik vermoed dat ik best blijf dwangvoeren tot ze weer hooi eet en telkens aangepast aan hoeveel ze zelf eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf allang gestopt zijn nu, je geeft dwangvoeding als ze niks eten of als ze weinig eten en het qua kracht/gewicht niet meer kunnen missen. Als ze met regelmaat kleine beetjes eet dan kan ze goed zonder en komt de rest vanzelf weer, meestal hebben ze hun oude ritme makkelijker te pakken als je niet blijft bijvoeden. In dwangvoeding zitten niet meer vezels dan in brokjes, het is in die zin geen vervanger van hooi en daarnaast hebben ze niet per se hooi nodig voor een goede darmwerking. (Uiteraard op de lange termijn wel, maar om de darmen op gang te houden is alleen groente bijv. ook voldoende eerst.)

Wat is er met het konijn dat ze dwangvoeding nodig heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb daar een apart topic voor maar dat waren ook andere vragen vandaar een nieuw topic. ;)

 

Ze is maandag geopereerd aan een grote milttumor en gecastreerd. Het was een uitzonderlijke zware operatie volgens de dierenarts omdat de tumor zo groot was waardoor de snede ook groter was dan normaal. Mijn beestje weegt net geen 2kg maar de tumor was wel zo groot als mijn vuist! Een vuist van een volwassen vrouw van gemiddelde lengte dus he. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het nooit meer te moeten doen maar na al dit ben ik bijna een ervaringsdeskundige. Ik heb overal zoveel vragen gesteld! Maar met alle verschillende tips die ik gekregen heb ben ik wel zo ver gekomen. 

Ondertussen ook nog een andere tip uitgeprobeerd namelijk haar 'pesten' met een stukje hooi zodat ze er naar knapt en ook dit is gelukt. Ze heeft 1 hooitje binnen. Haha. Het is niet veel maar telkens kleine stapjes vooruit. 

Maar toch hoop ik dit niet meer te moeten doen allemaal. Pfff. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .