Ga naar inhoud

Bijten in hok en zindelijkheid


Oscar

Aanbevolen berichten

Dag iedereen 

Ik heb mijn konijn ( een frans hangoor) nog maar 2 weken, het is nu 10weken.

Ik heb een aantal dingen waar ik geen antwoord op weet..

1) Mijn konijn bijt heel vaak in zijn hok dus aan de ijzeren omheining. Is dat omdat hij zich verveeld, aandacht wilt, eruit wilt?

2) Als hij op ons schoot zit bijt hij in onze kleren, maar nooit in ons. Als hij rondloopt ook in alle dingen die hij tegen komt. 

3) Hij doet sinds een paar dagen altijd pipi naast zijn bak met vlas (waar hij normaal alles in doet). Zou hij zich gewoon vergissen of?

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier

Het bijten in de tralies kan wijzen op verveling aandacht en omdat hij er uit wil een combi van alle 3. Dat kan je oplossen door een ren aan het hok te doen voor meer ruimte.

Het bijten in je kleren kan komen omdat hij niet graag op je schoot zit en het onzindelijk kan te maken hebben dat je konijn in de puberteit komt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al je punten kunnen kloppen bij punt 1 ;-). Misschien heeft hij een te kleine ruimte en wil hij graag meer aandacht. Als hij los loopt dan kan hij wat onderzoekend bijten om te kijken waar hij goed aan kan knabbelen. Hij is nog jong en moet de boel incl. kleding nog wat verkennen natuurlijk. Niet 100% zindelijk zijn hoort er nog een beetje bij en zal je hem moeten leren.  Bij de 1 duurt het maanden en bij de ander veel korter. Hou vooral vol ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .