Ga naar inhoud

Verveling?


Wendy04

Aanbevolen berichten

Dash en Pepper zitten nu 2 weken samen, maar Dash knaagt soms aan de tralies. Dat deed ze ook wel eens voordat Pepper erbij zat, had het idee dat het uit verveling was (ze heeft niet lang alleen gezeten, maar ze was pas 8 weken oud toen we haar kregen, ze komt trouwens niet uit een dierenwinkel). Nu zijn ze met z'n 2en en ik had verwacht dat het nu over zou zijn, zou ze zich nog steeds af en toe vervelen? Ze is wat actiever dan Pepper. Ze hebben een ren van bijna 4 m2, daarin staat oa een huisje, wilgenbrug, een soort houten tafeltje waar ze op/onder kunnen gaan zitten, een kattentunnel (deze ligt er niet continu in), een voerbal... Dash is nu 13 weken oud, dus misschien wordt ze iets rustiger als ze wat ouder is? Heeft iemand nog tips verder? :P  Ze zitten in de woonkamer, dus veel meer ruimte dan 4 m2  geven wordt een beetje lastig. Ik weet ook niet of het kwaad kan, ze doet het namelijk niet zo vaak, maar het lijkt toch op verveling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het echt verveling is. Konijnen (tenminste, die van mij) hebben ontzettend de neiging om te gaan daar waar nog geen ander konijn ooit ging. Zat Sip in zijn hok, vrat ie het hout onder de tralies weg om eruit te komen. Heeft Sip een kamer die afgezet is met een hekje, gooit ie het hekje opzij. Heeft Sip ook nog een badkamer erbij, probeert ie de tegels in de hoek weg te knagen (true story). Misschien ligt het ook aan de leeftijd, nieuwsgierig en actief. Verder helpt speeltjes afwisselen en eventueel iets eetbaars te knagen geven misschien wel? Of misschien is het leuk/mogelijk om ze soms los te laten in de woonkamer? Eerlijk gezegd denk ik dat ze sommige dingen ook gewoon doen omdat het kan. Hier zijn de plinten momenteel de pineut en ik zou je echt niet kunnen vertellen waarom...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja dat is wel herkenbaar, dat ze alles proberen om te ontsnappen. Ik weet ook niet zeker of het verveling is inderdaad, maar ik dacht dat dat het misschien was omdat ze het vnl doet als Pepper bv ligt te slapen. We geven soms wel van die houten balletjes inderdaad die ze dan helemaal opeten, alleen die gaan er wel vrij snel doorheen :P Misschien inderdaad wel een goed idee om ze een keer los te laten, we hebben in principe nergens kabels liggen, alleen nu met de kerstboom wel, alleen zijn alle meubels hier redelijk nieuw dus moeten we even kijken hoe ze daar mee omgaan haha, maar we kunnen het proberen! Bedankt voor je reactie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .