Ga naar inhoud

Operatie help!


Bunny_Sheila

Aanbevolen berichten

Mijn jongste konijn van zo'n vier maanden heeft al sinds ze uit het nest kwam een wonde aan haar rechter voorpootje.

het is een putje waar etter uit komt, maar het lijkt alsof ze er gelukkig niet zoveel last van heeft.

Ik merkte dit op wanneer ze zo'n week bij me thuis was, daarna ben ik onmiddelijk naar de dierenarts gegaan.

 

De eerste stap was zalf op de wonde doen en elke dag ontsmetten, maar het beterde niet.

De volgende stap was een ontstekingsremmer die ze enkele dagen genomen heeft met antibiotica die ze een zeer lange tijd al neemt.

Maar het werd erger en erger dus snel de dierenarts gebelt en dezelfde dosis die ik gaf geef ik nu in de ochtend en in de avond.

De laatste stap is een operatie(N)

Laten we hopen dat het dan eindelijk weg is want het blijft maar duren.

 

Heeft er iemand ervaring met een operatie bij een konijntje? zijn er eventuele dingen waar ik op moet letten? zou ik eventueel dwangvoeder moeten halen als ze niet eet? is een warmtekussen (snuggle safe) nodig voor haar temperatuur goed te houden? ...heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een operatie een hele goede stap zal zijn. Dit soort ontstekingen gaat meestal niet weg met medicatie en dan is operatief weghalen een goede optie.

In ervaren handn is narcose van een konijn redelijk veilig. Natuurlijk moet het konijn goed eten na, maar ook voor, de operatie. Dwangvoer in huis hebben is niet verkeerd, maar meestal kom je een heel eind met lekkere dingetjes, vooral in de vorm van groenvoer. Na de narcose is het goed haar in elk geval 1 dag binnen te houden. Dat is meestal voldoende en een snuggle safe is dan niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .