Ga naar inhoud

Elke keer andere rare keutels


Bunny_Sheila

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje ten-einde-raad,

mijn voedster sheila van anderhalf jaar heeft last van haar darmen, ze heeft sinds zo'n maand andere voeding (Cuni Adult Complete) en deed het hier enorm goed mee.

Sinds ze deze biks krijgt ben ik begonnen met het minder van kruiden en groenten omdat ze steeds plakkerige keutels had, doms een prop die aan haar kont bleef hangen of plattere keuteljes, ze zijn elke keer weer anders precies.

Hierdoor krijgt ze enkel haar hooi en biks met water, dus momenteel geen tot minder groenvoer omdat ik dacht dat ze hierdoor last kreeg.

 

Zou dit door de korrels kunnen komen terwijl mijn andere konijntje het hier wel goed mee doet?

Heeft iemand ervaring met de plotse verandering van keutels van hun konijn?

 

Ik weet het niet zo goed meer en dit is toch al twee weken aan de gang, eerst niet zo erg dus dacht dat het wel over ging maar ik begin me toch zorgen te maken*-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat raad ik wel aan ja. In ieder geval keutels laten onderzoeken op wormen.

Eet ze wel voldoende hooi? Geen gas of verstopping gehad? Verder gewoon wel levendig en gezond? Niet te dik? Had ze bij het "oude brokvoer" wel goede keutels, ook toen je nog groenvoer bij gaf?

Het kan van het voer zijn, maar meestal is het dan maar korte tijd, alleen tijdens de overgang, dat je vreemde keutels ziet. Na 10-14 dagen zouden de keutels in orde moeten zijn. Of je moet echt een heel slechte kwaliteit voer geven, dat ze daarvan diarree krijgen, maar dat is de cuni complete niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet ook voldoende hooi, alles is hetzelfde gebleven buiten de verandering van brokken.

ze heeft nog nooit gas of verstopping gehad.

Van nature is ze een rustig konijntje dus dit is ze ondertussen nog steeds.

Als er geen verbetering in komt dan ga ik even langs de dierenarts want zo normaal is dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .