Ga naar inhoud

Nieuw konijntje moet niezen


Bunny_Sheila

Aanbevolen berichten

Sinds vrijdag heb ik een nieuw hangoor konijntje van 2 maand.

Vrijdagavond hoorde ik ze soms enkele keren niezen maar stond er niet echt bij stil wat het was, nu vandaag had ze dit nog maar viel het wel vaker op.

Ze niest niet continu het is slechts enkele keren, ze heeft geen andere kwaaltjes, is volledig gezond, ze eet en drinkt ook goed.

 

Is het erg dat ze soms niest en moet ik even afwachten?

Zou ik eventueel de da eens bellen of langsgaan om te zien wat ze heeft?

 

Heeft iemand soms raad of enige ervaring met een konijntje dat niest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak kan vanalles zijn... Een reactie op de bodembedekking, snot door een bacterie (kan alleen met antibiotica verholpen worden), een allergie.... Bodembedekking kan als je iets gebruikt waar veel stof tussen zit, of stoffig hooi oid. Als het snot is, is hoe eerder beginnen met behandelen, hoe beter. Als je te lang wacht, kan het chronisch worden. Ik zou dus eerst even nagaan of het van je bodembedekking of hooi kan komen, en zo niet naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor de reactie, de konijntjes zitten binnen en in hun hok ligt fleece deken en een handdoek op meerdere verdiepingen, natuurlijk hebben ze ook een hele loopruimte.

Voor ik ze ging halen zat ze op stro dus mischien heeft ze hier nog last van of van de dekentjes die ik heb, ik ga morgen even bij de dierenarts langs voor de zekerheid.

Ik zou de oorzaak momenteel niet weten dus laat het even nakijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .