Ga naar inhoud

eten


niki68

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben nieuw hier,we hebben een Nederlands langoor dwergkonijn,Orfeas. Mijn vraag is hoeveel mag hij eigenlijk eten? Hij is ongeveer 4 maanden oud en we geven hem elke morgen 35 gram briks die hij meteen opschrokt. Bovendien heeft hij de hele dag vers hooi om te eten en ik geef hem tussendoortjes zoals fruit en verse groente. We hebben het idee dat hij ondanks dat ontzettende honger heeft,hij heeft ontdekt waar zijn voer staat en is daar niet meer weg te slaan,'smorgens valt hij aan op zijn brokjes alsof hij een week niet gegeten heeft,is dit normaal gedrag? Misschien een stomme vraag maar we willen niet dat hij honger lijdt!

636110102167074367.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei brit je:

ons pluis krijgt meer dan voldoende stro en smorgens krijgt hij verse groentjes en vliegt hij ook op alsof hij al weken geen eten gekregen heeft en als je biks geeft wordt hij gans zot.

Ik hoop dat je hooi bedoeld ipv stro. Hooi = om te happen, Stro = om te stappen. Stro mogen ze ook wel eten, maar bevat maar heel weinig voedingswaarde. Hoewel de ruwe vezels in stro goed zijn voor de spijsvertering, halen ze er dus nauwelijks voedingsstoffen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa jonge konijnen zijn toch altijd actiever en moeten nog leren hoe leuk mensen kunnen zijn haha :) ik heb verder geen ervaring met diepvrieseten. Ik geef ook enkel vers, ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het ook bij vers houden. Bij verse groenten weet je natuurlijk ook zeker dat het echt gezond is en met diepvrieseten weet je nooit wat voor goedjes er allemaal op zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .