Ga naar inhoud

Cuni sesitive?


Bunny_Sheila

Aanbevolen berichten

Aangezien ik niet meer zo tevreden ben over mijn konijnenvoeder ben ik even gaan opzoeken, maar toch heb ik nog enkel vragen...

 

1. Heeft er iemand enige ervaring met deze korrel voor gewone huiskonijntjes?

2. Is het erg dat er coccidiostaticum in de voeding zit? 

 

Ik heb twee volwassen voedsters van 1,5kg en de andere 3kg.

 

Licht verteerbare korrel verrijkt met een coccidiostaticum

  • CUNI SENSITIVE is een licht verteerbaar voeder voor konijnen.
  • Dit voer staat garant voor een optimale darmwerking. Dankzij een mix van etherische oliën en kruiden wordt de vertering bevorderd en de weerstand verhoogd. De korrels bevatten ook een prebioticum dat de gezonde bacteriën in de darm stimuleert. Een coccidiostaticum beschermt de gevoelige dieren tegen coccidiose en maximaliseert de algemene darmgezondheid.
  • CUNI SENSITIVE is speciaal samengesteld voor jonge konijnen rond de speenleeftijd en opgroeiende konijnen met een gevoelig darmstelsel. Het is ook een geschikt onderhoudsvoeder voor zowel jonge, opgroeiende als volwassen konijnen.

IMG_1613.PNG

IMG_1614.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling:

Analytische Bestanddelen

Ruw eiwit 14,5%, Ruw vet 2,5%, Ruwe as 7,5%, Ruwe celstof 18,0%, Calcium 0,90%, Fosfor 0,57%, Natrium 0,25%

Nutritionele toevoegingsmiddelen

E672 Vitamine A 12500 IE, E671 Vitamine D3 1000 IE, 3a700 Vitamine E (all-rac-alfa-tocoferylacetaat) 80 mg, E1 IJzer (IJzer(II)sulfaat-monohydraat) 130 mg, E2 Jodium (Calciumjodaat, watervrij) 2,00 mg, E4 Koper (Koper(II)sulfaat-pentahydraat) 10 mg, E5 Mangaan (Mangaan(II)oxide) 80 mg, E6 Zink (Zinkoxide) 60 mg, E8 Selenium (Natriumseleniet) 0,20 mg, Sensoriële toevoegingsmiddelen: 2b Aromatische stoffen

Technologische toevoegingsmiddelen

E324 Ethoxyquine 50 mg | E321 BHT 100 mg | Coccidiostatica en histomonostatica: E758 Robenidine 66 mg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch besloten om een merk te kiezen die vele aan hun konijnen geven, dus ik denk dat ik over ga op de versele lage complete cuni adult aangezien hier vele postieve reacties over zijn.

 

Het is een zeer bekend merk met een goede samenstelling en hoop dat dat mijn twee dames hier tevreden over zullen zijn :)

IMG_1617.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een tijdje korrel gevoerd met coccidiostaticum erin, mijn konijnen kregen daar plakpoep van. Ik heb toen van alles geprobeerd, minder brok voeren etc. Maar conclusie was toch echt dat het van het voer kwam, toen ik overstapte naar een brok zonder coccidiostaticum verdween de plakpoep.

Is misschien iets om rekening mee te houden voor als je konijnen straks plakpoep krijgen, ik las hier op het forum dat plakpoep inderdaad door coccidiostaticum in voer kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .