Ga naar inhoud

Iets meer biks in de koude periode


nam_mkha

Aanbevolen berichten

Ik geef normaal gesproken 30g SS per konijn per dag, maar de laatste tijd hebben ze ontzettend veel honger. Dit gebeurt elk najaar en meestal geef ik dan een tijdje wat meer voer (paar gram). Is er iemand die dit ook zo doet, of zeggen jullie "ze moeten zich niet aanstellen en gewoon meer hooi gaan eten"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg meestal ze moeten zich niet aanstellen en gewoon meer hooi eten.

Normaal gezien is er in voorjaar en zomer veel voedsel voor konijnen en eten ze dan lekker iets meer dan nodig, zodat ze in de winter reserves hebben voor tijdens voedsel schaarste. Alleen hebben onze huisdierkonijnen geen voedselschaarste in de winter, dat die extra's die ze aangegeten hebben zullen dus niet verdwijnen.... Wat één van de redenen is dat konijnen eerder overgewicht hebben dan te dun zijn. Ik blijf dus gewoon normaal voeren in de winter, tenzij er om medische redenen noodzaak is wel meer bij te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had tot vorig jaar een oud konijn in mijn groep en toen voerde ik wel bij, want de dame werd elke winter mager. Maar zij is 10+ geworden volgens de dierenarts. Ze kon het niet exact zeggen, maar ze had in principe een redelijk mooie leeftijd bereikt.

Nu heb ik jong spul in de groep, dus die eten maar hooi als ze honger hebben. Goed voor hun tandjes. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .