Ga naar inhoud

Nattig neusje.


Mariko Tulner

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben 2 bunny's. Lemmy & Thunder. Gaat allemaal hartstikke goed samen. We hebben zelf een kooi gebouwd en ik verschoon het regelmatig.

Nu heeft Lemmy een wat nattig neusje. Ze is wit dus dan lijkt het meteen al wat viezig als het nat is. Volgens mij is het puur vocht. De ene dag is het erger als de andere dag. Verder niest ze niet, eet ze goed, drinkt ze goed en gedraagt ze zich als het gekke konijntje wat ze is. Zou het komen van het wassen? Heeft iemand een ander idee?

Groetjes!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mariko Tulner:

Uhm sinds 1 of 2 weken ongeveer. Soms is het minder.

Ik zou denken dat het aan de bodembeddeking ligt, maar het is vreemd dat ze hier nu pas last van krijgt. Ik ben geen expert maar misschien is het een idee om te wisselen van bodembeddeking, hennepvezel is goed of fleece dekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleece dekens zijn niet goed voor de pootjes. Ze kunnen daar makkelijk sore hocks van krijgen en het is dus zeker niet aan te raden als permanente bodembedekking.

Volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Konijnen kunnen een wat natte neus hebben en als daar vuil in blijft zitten, ziet het er al snel vies uit. Zolang het geen snot is, hij niet niest, etc, zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee hoe kan ik zien of merken dat het snot is? We zijn niet altijd bij haar. Maar het is al een tijdje zo maar het wordt niet echt viezer. En al die keren dat ik bij ze ben heb ik haar niet horen niezen. Ze eet gewoon hooi enzo maar ik wil niet dat ze straks wel heel erg ziek is en wij niet eerder naar de DA zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nu wat dagen verder.

het ging wat beter naar mijn idee. Maar na een dag weg zijn geweest lijkt het nu toch verslechterd.

vannochtend at ze nog maar nu heeft ze nergens trek in en heb ik haar voor het eerst horen niezen. We hebben haar nu op een plek waar het warmer is en morgen vroeg ga ik gelijk de da bellen! Hoop dat ze gauw opknapt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .