Ga naar inhoud

blaasprobleem ? help !


louloumolly

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb 2 konijnen 2 jaar oude gecastereerde ram : Loulou die begin deze zomer e-cuniculi heeft gekregen en daar weer van is "genezen". En molly 10 maanden oude voedster. Sinds 2 weken vind ik het hok kleinere plasjes buiten hun toilet en drupjes. Ik dacht meteen aan e-cuniculi en ik heb ze beide fenbendrops gegeven voor 8 dagen. Ik heb Molly ( ik dacht dat zij het was ) 10 uur lang apart gehad. En in beide hokken lag er niks buiten een normale grote plas ( de urine heeft altijd een normale kleur gehad ) ik dacht dus aan markeren. Ik heb Molly vrijdag ook nog alles zien ondersproeien. Maar het is ook wel eens een kleine druppel apart ( hoogst waarschijnlijk geen gesproei dus ) ik maakte me dus niet al teveel zorgen aangezien ze voor de rest zich normaal gedragen. Maar gisteren borstelde Loulou en vond een paar hele kleine gele plukken rondom zijn geslacht ( bijna niks normaal zou het me niet zijn opgevallen ) ik heb deze weggeknipt. Vandaag vindt ik zijn kontje ook wat nat maar ze hadden ook hun waterbak omgegooid waar die ook in had gezeten. Ik kan blaasgeruis, blaasstenen etc. Wel uitsluiten aangezien ze 80% hooi krijgen soms vers gras. Elke dag verse groenten ( 10 % ) en een heel klein beetje biks 5 % of minder zou ik zeggen. Ik kan ook geen teveel aan calcium in de plas ontdekken. Ik wil er even achterkomen welk konijn het nu precies is en als het nog niet weg is ( waarschijnlijk niet ) naar de DA. Hebben jullie enig idee want op Google kan ik een hoop vinden maar het is het de hele tijd net niet hij drinkt helemaal niet veel dus nierprobleem lijkt me sterk. Heeft iemand een idee ? Een medisch probleem of de puberteit ?Groetjes Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Joseeke:

Bij twijfel zou ik altijd zeker even een urinetest bij de DA laten doen op teveel calcium bij beide konijnenĀ & niet teveel zelf gaan dokteren. Zo weet je zeker welk konijn de eventuele problemen.

Het ene konijn is gevoeliger voor blaasproblemen dan het andere konijn.

ik ga ze 24 uur apart doen, zodat ik kan zien of het markeren of een blaasprobleem is. Ik heb dit namelijk al wel eens eerder gedaan maar toen maar voor 10 uur toen hadden ze beide niks achtergelaten maar 10 uur vind ik eigenlijk niet echt lang genoeg. Daarnaast kan het nog steeds gewoon sproeien zijn dat zie ik ze ook vaak doen. Daar lijkt het ook behoorlijk veel op nadat ik haar dat een keer heb zien doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .