Ga naar inhoud

Sloper: wat nu???


Roger Rabbit

Aanbevolen berichten

Sinds Fiona hier vanaf juli woont moet het hele hok er aan geloven: het hout, de tralies, het plastic, alles! Alle toiletten worden iedere dag vakkundig tot de laatste korrel uitgegraven. En zelfs nog wat verder, overal staan de diepe groeven van nagels in. In het bovenhok ligt een plastic lekbak, zelfs daar is een enorm stuk uit gevroten. Fiona's vriendje Wesley woont hier al drie jaar en heeft nooit iets aangeraakt. Helaas volgt hij haar out of the blue in dit gedrag en begint ook te slopen. Gevolg is niet alleen een puinhoop zonder einde, maar (vooral 's nachts) heel erg veel lawaai.

Ze hebben een hok van twee verdiepingen van meer dan twee vierkante meter. Daarnaast hebben ze uitloop op een groot gazon en een terras. Ik heb Fiona twee weken geleden laten steriliseren in de hoop dat het hierdoor wat minder zal worden. Misschien dat de hormoonspiegel nog wat zakt, maar ik zie het somber in.

Wie heeft er tips? De nijnen mogen van mij slopen wat ze willen, maar het lawaai is zowel voor ons als onze buren echt niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk verveelt ze zich en zoekt ze een project om zich af te leiden. Het 'slopen' is voor haar een manier om bezig te blijven omdat ze haar energie niet goed kwijt kan. Een goede diepe graafbak is vaak een goede manier om een konijn een project te geven om zijn energie kwijt te kunnen. Dat is waarschijnlijk de beste manier. Daarnaast zou je ook een geoorloofd sloop/knaagproject kunnen geven. Een veilige boomstam met veel takken bijvoorbeeld of een voerbal of wilgen tunnels. Verrijking van de omgeving door tunnels, hutjes en smalle doorgangen kunnen ze bezighouden vooral als je de indeling eens in de zoveel tijd verandert. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij ons is het ook heel erg met Dollie. Ze graaft alles uit. Een zandbak gegeven dit hielp niets en maakt ook veel lawaai want ze graaft tot de bodem en dit hoor je heel erg. Het is best vervelend want alle bakken worden smerig door het gegraaf en ze smijt alles door het hok waardoor het slecht schoon te houden is. Ik heb vanalles geprobeerd, hogere bakken ed maar ze moeten er natuurlijk nog wel in kunnen. ze krijgt het nog voor elkaar het eruit te werken. Zelfs als ik er een klein laagje in doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .