Ga naar inhoud

Last van gas!


Snuffel&ninus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Mijn konijn Snuffel, is vier jaar oud en heeft al vaker last gehad van darmklachten. Dat komt door de haken aan zijn kiezen. Hierdoor heeft hij al meerdere malen last gehad van verstopping en gas. Hij heeft nu (hoogstwaarschijnlijk) weer last van verstopping in combinatie met gas, omdat ik dit zo langzamergand ben gaan herkennen :-( ik heb geen kruik thuis dus ik heb een flesje met warm water in kooi gelegd. Helaas loopt hij weg van de warmtebron.. Ook al buikmassage gegeven, maar dit vond ie niet zo fijn. Heb geen medicijnen en  pijnstillers thuis liggen, tot mijn spijt :-( morgenochtend ga ik gelijk de dierenarts bellen, ik weet niet of ik nu een dierenarts moet bellen, het is al avond dus ze zijn waarschijnlijk al gesloten. Is er iets wat ik kan doen voor m'n nijn?

alvast bedankt! Groeten Helena

Link naar reactie
Delen op andere sites

O en nog iets, ik zal wat duidelijkheid geven over hoe het er nu uit ziet. Hij heeft vandaag nog wel wat gegeten, ook wat gedronken. Alleen geen hooi. Er liggen maar weinig keutels in de kooi en degene die er liggen zijn klein. Hij gaat nu steeds in een andere, rara houding liggen. Hij trapt stro weg zodat hij een beetje op de bodem van zijn kooi ligt. Ik vind het heel naar om hem zo te zien. Heb ook al wat ananassap neergezet, maar is nog steeds onaangeroerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu de dierenarts bellen! Er is altijd een dierenarts met spoeddienst, dus je kunt altijd ergens terecht. Een konijn met gas/verstopping is echt spoed en als je geen pijnstiller in huis hebt zou ik echt niet wachten tot morgenochtend, want dan kan het al te laat zijn. 

Beterschap voor je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt, heb DA gebeld en ben er gelijk naar toegegaan. Hij bleek toch last te hebben van de rui. Z'n kiezen zagen er oke uit. Hij heeft laxeermiddel gekregen en ik geef hem af en toe 1 of 2 ml ananassap in een spuitje. Hij heeft weer wat gegeten, opk al wat keutels gezien. Hij heeft zelfs al lekker buiten gerend. Gaat goed met hem :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .