Ga naar inhoud

steeds weer maagproblemen en nu dan eindelijk voor ons de oplossing


angela12

Aanbevolen berichten

ik wil mijn verhaal toch even delen ; ik heb een vlaamse reus van 4 jaar oud. vanaf het begin af aan tob ik al met problemen met hem, gasbuiken, verstoppingen , pijn waarvan de reden onbekend was. ik ben bij allerlei dierenartsen geweest eerst werd hij behandeld op verdenking van een verstopping, hij kreeg hiervoor ciseral, laxatract en carprofen. dan verdwenen de problemen weer  even om vervolgens weer een periode te krijgen van niet wilen eten. zijn hele gebit is nagekeken onder een roesje naderhand om alles uit te sluiten. ik ben in utrecht geweest met hem daar ook allerlei onderzoeken gehad, maar ook hier was niet echt een reden te vinden. Er is vanalles geprobeerd met biks, geen groenten geven , wel groenten geven, onbeperkt hooi geven etc  er is geopperd dat balou een chronisch darmprobleem had, hiervoor kreeg ik het advies om laxatract preventief te gaan geven , en ciseral zonodig en dan ook de pijnstiller.dit is eigenlijk geen doen want als ik op vakantie ga en er iemand anders voor hem moet zorgen hoe moet diegene dat dan allemaal gaan doen. ik ben via via bij een alternatieve dierengeneeskundige arts terecht gekomen, deze raadde mij aan om met iets te gaan beginnen wat gastro heet, dit lost blokkades op in de maag, is voor chronische darmontstekingen etc, persoonlijk geloofde ik niet zo in al deze dingen maar vond het zeer zeker de moeite waard om het gaan te proberen want drie keer per week je konijn ellendig zien is ook geen pretje. hij krijgt s'morgens een tabletje en sávonds weer, na  de tweede dag merkte ik al verbetering, en nu na 4 maanden heb ik een compleet ander konijn. balou heeft weer lol in zijn leven speelt weer met zijn maatje en de problemen zijn tot op heden uitgebleven ook ziet hij er veel beter uit.  ik weet natuurlijk niet hoe het in de toekomst gaat maar ik wou dit wel even delen met jullie misschien is er iemand die hetzelfde meemaakt met zijn haar  konijn en iets aan mijn verhaal heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt dat ik  half juli een topic heb aangemaakt er had ook anderhave maand geleden moeten staan maar dit is fout gegaan op mijn telefoon met typen zie ik nu ik probeerde het te veranderen maar dat lukt me niet meer .

ik bedoelde te zeggen dat na anderhalve maand ik een volledig ander konijn heb. de samenstelling die erin zit kan ik hier neerzetten maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen verstand heb van al die kruiden. dit is wat erin zit;  Chinese kruidenformule (benaming in Latijn/ Pin Yin): Adenophorae radix/ NAN SHA SHEN, Biotae cacumen/ CE BAI YE, Cassiae ramulus/ GUI ZHI, Descurainiae semen/ TING LI ZI, Eriobotryae folia/ PI PA YE, Inulae flos/ XUAN FU HUA, Magnoliae officinalis cortex/ HOU PO, Nelumbinis semen/ LIAN ZI, Salviae miltiorrhizae radix/ DEN SHEN, Sophorae flos/ HUAI HUA MI en Typhonii rhizoma/ BAI FU ZI. ik zat voorheen drie keer per week minimaal met mijn handen in het haar omdat mijn konijn zich rot voelde en dit was ook met alles duidelijk bij hem te merken. voor mij werkt dit tot op heden wel het is nog nooit zo lang weggebleven bij hem .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .