Ga naar inhoud

Wijziging merk korrels


Kimberly89

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn konijn eet momenteel geen biks/ korrels meer. Hij is eventjes ziek geweest maar eet nu voor de rest terug normaal.

Behalve zijn biks, kan dit zijn dat het komt omdat ik een ander merk heb gekocht? Vroeger kocht ik deze van Aveve, maar laatst kwam ik een zak Versele-Laga tegen in een winkel en heb die dan genomen. Is het best om terug te veranderen of gewoon wachten tot hij ze begint te eten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaalgezien is het niet aan te raden om van de ene op de andere dag over te stappen op ander voer. In dit geval eet hij het niet, maar soms krijgen konijnen daar ook diarree door. Het is beter om het oude en het nieuwe voer een aantal dagen te mengen voor je overstapt. Maar konijnen kunnen zeker een voorkeur hebben voor brokvoer, en als ze het niet lusten dan zullen ze het ook echt niet eten.

De voortanden kun je wel aan de buitenkant bekijken, maar de kiezen van een konijn niet. Het kan dus zo zijn dat er toch tandproblemen zijn, ook al staan zijn voortanden goed. Maar houd het in de gaten en zorg dat hij voldoende hooi eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .