Ga naar inhoud

Beter om wel of niet te enten voor RHD2?


KonijnStar

Aanbevolen berichten

Hoi,

We gaan van de week naar de dierenarts om in te enten en nageltjes te laten knippen (veel doen het zelf maar ik heb hier geen verstand van en ben bang dat ik iets fout doe). Hij is nog niet ingeënt tegen RHD2, maar is dit beter om nu wel of niet te doen? Ik heb nog niet gehoord dat het hier heerst, maar ik heb niet echt contact met mensen met konijnen die enten.

Wel zitten er wild konijnen in/rond onze tuin, en we zijn erachter gekomen dat ze contact hebben gehad met mijn nijntje. Er liggen keutels buiten de ren, en die zijn niet van de onze. Hij is dus misschien zelfs in aanraking geweest met die konijnen, dus ze kunnen het overdragen. Onder andere door deze redenen lijkt het me slim om wel te enten.

Maar hoeveel kans is er ongeveer dat je konijn doodgaat door de enting? 

Alvast bedankt,

KonijnStar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Konijnstar

Ik heb nooit geent maar nu wel!!

Er is nml in Eerbeek (gelderland) een uitbraak geweest

Bij ons zie je ook steeds minder wilde konijnen wat voor mij een teken aan de wand is

Ik heb de 4 volwassen konijnen laten enten en ik heb geen verandering gezien in hun gedrag of ontlasting of wat dan ook

Mijn jonge konijntjes worden over een week ook geent omdat ze dan 8 weken zijn

Deze blijven niet eens bij me maar voor de zekerheid

Ik heb nog niet gehoord dat er een konijn dood is gegaan aan de enting

Ik denk op dit moment zeker in Gelderland dat het risico groter is dat je konijn overlijd aan  de rhd 2 dan aan de enting

Maar dat kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen (gewoon vragen aan de dierenarts)

Suc6 met het maken van je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn kan niet aan de vaccinatie zelf overlijden. Als je konijn overlijdt nadat je hem hebt laten inenten dan is dat vanwege een onderliggende ziekte, waardoor de vaccinatie net even iets te veel wordt voor je konijn. Daarom hoort de dierenarts je konijn altijd eerst even na te kijken voordat je konijn wordt ingeënt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .