Ga naar inhoud

Boos worden op dierenkussen


Snuffieduffie

Aanbevolen berichten

Ik zit met een gekke vraag over het gedrag van mijn konijn. In het verleden (bijvoorbeeld wanneer hij net gecastreerd was) legden we propere handdoeken als bodembedekking in zijn hokje zodat er geen vuil van de pellets in zijn wondje zou komen. Hij kon dit absoluut niet uitstaan. Zodra de narcose was uitgewerkt, begon hij deze los te trekken en in het rond te zwieren. Ook bij de dierenartse vertoonde hij dit gedrag, kan geen stoffen of papieren bodembedekking uitstaan en gooit deze in het rond.

Deze week kochten we een klein zacht dierenkussen voor hem op op te liggen of op te zitten, om eens te proberen of hij dit leuk zou vinden, maar het leek alsof hij echt boos werd op het kussen. Hij begon er in te krabben en begon de rand (die wat dikker is dan het midden van het zachte kussen) "uit te rollen" als het ware.

Hoe komt dit? Hebben konijnen zulke dingen echt niet graag? Kan ik het kussen voor hem aantrekkelijker maken?

Bedankt :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jouw konijntje echt niet van kussentjes houdt. De mijne vonden zo'n zacht mandje ook alleen maar in de weg liggen - en zeker die dikke rand -  en hebben er ook verwoed in lopen graven totdat alle vulling in het rond vloog. Ik heb het toen maar weggehaald, want ik wilde echt niet dat ze per ongeluk iets van die vulling binnen zouden krijgen (met mogelijke verstopping tot gevolg..)

Elk konijn heeft zo zijn eigen voorkeuren. Een van mijn konijnen slaapt graag in een  grote rieten mand onder de tafel. De ander moet daar niks van weten, die ligt liever met haar kop tussen twee stenen drinkbakjes ingeklemd. (Eh tja... ik weet ook niet waarom...) Het enige wat ze beide wel fijn vinden is een zacht kleed om op te liggen. Maar daar mogen dan geen vouwen of kreukels in zitten, want dan wordt er driftig gegraven, gewroet en in gebeten. Hoewel mijn ram het dan soms stiekem toch fijn vindt om met zijn kop tegen een dikkere rand aan te liggen...dus u snapt, dat geeft soms wat gedoe op het kleed ;)

Met andere woorden; ik zou het mandje toch gewoon weghalen en iets anders - evt wel zacht maar dunner - zoeken.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .