Ga naar inhoud

Kaal plukken


Smokey_x

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Dit voorjaar is mijn ram gecastreerd en daarna gekoppeld aan mijn voedster. Het gaat heel erg goed tussen hun twee, er is alleen één probleempje. Mijn voedster trekt haren uit de rug van mijn ram. Hij heeft daardoor een grote kale plek op zijn rug ook vindt hij het niet heel prettig als zij dit doet. Ze hebben de hele achtertuin ter beschikking, dus aan ruimte hebben ze geen gebrek. Ook zijn er genoeg schuilplekken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en/of tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet ze dit al vanaf het begin? Dus echt constant of is dat iets van een kortere periode? Ze zou schijnzwanger kunnen zijn en daarbij haren van de partner ipv zichzelf gebruiken. Maar dan verzamelt ze die haren op een bepaalde plek, het nest. Als dat niet het geval is, heb ik eerlijk gezegd geen idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is haast niet gereageerd, maar voor de geïnteresseerden: afgelopen week heb ik de dierenarts gebeld en dit probleem bij hun voorgelegd. Hun hadden dit nog niet eerder gehoord en hadden daardoor ook geen idee wat ik kon doen, ze verwezen mij door naar een konijnenopvang aangezien hun meer van gedrag afweten. Dus heb ik daarna een konijnenopvang gebeld, zij wisten meteen waar ik het over had en vroegen of mijnkonijn heel dominant is, nou dat klopt ze is heel dominant. Ze gaven mij het advies om haar veel bezig te houden met spelletjes etc zodat ze haar energie kwijt kan en zodat het rammetje wat meer rust heeft. Mocht dit niet werken moet ik na een tijdje nog een keer bellen en dan zien we verder wat we kunnen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .